آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

دعوت غیرزبانی دانش آموزان به‌سوی معارف اللهی

قم (پانا)- آیت الله علوی گرگانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش از مسئولین آموزش خواست با شیوه ای غیر از شیوه زبانی دانش آموزان را به سوی معارف الهی هدایت کنند.

کد مطلب: ۸۶۳۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دعوت غیرزبانی دانش آموزان به‌سوی معارف اللهی

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش، حجت الاسلام سیدمجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، حسین خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان و حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش باید با دعوت غیرزبانی دانش آموزان را به‌سوی معارف اللهی سوق دهد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: امربه‌معروف، نهی از منکر و اعتقاد به این دو امر تمام گره‌های اجتماعی را بازکرده و مشکلات بسیاری را از پیش روی جامعه برمی‌دارد، امربه‌معروف و نهی از منکر بدون اعتقاد قلبی به خداوند متعال فایده‌ای نداشته و اثرگذار نیست.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اعتقاد بر خداوند متعال رأس تمام امور است و دراین‌بین نحوه تعامل وزندگی حاکمان در دین پذیری اجتماعی بسیار تأثیرگذار است چراکه تأثیرپذیری و الگو گیری مردم از حاکمان و علمای جامعه بسیار زیاد است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت شایسته‌سالاری در انتصاب پست‌ها و جایگاه‌های مختلف عنوان کرد: باید مسئولانی را در جایگاه‌های مختلف قرار دهیم که اعتقاد راسخی به خداوند متعال و انقلاب اسلامی داشته باشد تا از این طریق صدمه‌ای به اعتقادات و باورهای جامعه ایجاد نشود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای دیگر ادامه داد: باید از برخی تجربه‌های موفق غرب برای تربیت قوی اخلاقی و آموزشی دانش آموزان استفاده کرد، آموزش‌وپرورش باید در پرورش و تربیت دانش آموزان همت بیشتری به خرج داده و انسان‌های کارآمدی را تحویل جامعه دهد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید دانش آموزان را با عمل مثبت خود به‌سوی کارهای خیر و اعمال نیکو دعوت کند، دعوت غیرزبانی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نحوه امربه‌معروف و نهی از منکر در بین اجتماع است.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش باید تربیت نسل نو را در قالب آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انجام داده و آن‌ها را نسبت به این امور مأنوس کند، آموزش‌وپرورش مسئولیت بزرگی برای تربیت انسان‌های تاریخ‌ساز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار