به میزبانی کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای قم برگزار شد

نشست روایت نویسی با حضور خبرنگار برگزیده حوزه کتاب و کتابخوانی

قم (پانا)- به همت مسئول کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای قم دو نشست آموزش روایت نویسی با حضور احسان رضایی، خبرنگار برگزیده حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۳۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست روایت نویسی با حضور خبرنگار برگزیده حوزه کتاب و کتابخوانی

دو نشست روایت نویسی با عنوان «زنده ام تا روایت کنم» با همکاری کتابخانه آیت الله خامنه ای و بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و با حضور احسان رضایی، خبرنگار حوزه کتاب و نویسندگان استان در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شد.
در نخستین نشست آموزشی، رضایی با آوردن شاهد مثال به تفاوت روایت و خاطره پرداخت و توصیف های غیرمستقیم را بهترین روش برای باورپذیری و زیباسازی روایت عنوان کرد و گفت: مراجعه به متون کهن و استفاده از ادبیات غنی ایرانی همانند تاریخ بیهقی، بوستان و گلستان سعدی و دیوان حافظ به ما در خلق روایتی گیرا و جذاب کمک می کند که نتیجه آن افزایش دایره واژگان و تقویت فن بیان است.
خبرنگار برگزیده حوزه کتاب و کتابخوانی در ادامه اظهار داشت: ادبیات عرصه تفاوت ها است که با کتابخوانی و پژوهش های فراوان به این امر مهم پی می بریم.
وی سپس بیان کرد: در هنگام مطالعه کتاب های شعر و داستان و برخورد با واژگان دشوار، باید یک فرهنگنامه در کنار خود داشته باشید این کار خواندن و نوشتن شما را بهبود می بخشد.
در دومین نشست روایت نویسی ویژه نابینایان، رضایی به استفاده و بکارگیری حس های لامسه اشاره کرد و گفت: بسیاری از توصیف ها بر اساس بینایی شکل می گیرد اما برای غنی سازی روایت باید به شکل مطلوب و شایسته از حس های لامسه و بویایی در موقعیت های مناسب استفاده کنیم.
وی سپس از رودکی به عنوان شاعری نابینا و اهل ذوق یاد کرد و افزود: این شاعر پرآوازه ایرانی توانست اثری ماندگار خلق کند و نام خود را برای همیشه در تاریخ ادبیات ایران جاودان سازد.
یادآور می شود پرسش و پاسخ، بازدید احسان رضایی از کتابخانه و بخش های مختلف آن و همچنین آشنایی با فعالیت های فرهنگی، از دیگر برنامه های جانبی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار