معاون دادگستری استان اردبیل:

احداث بزرگراه از مطالبات اصلی مردم استان اردبیل است

اردبیل (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: آمار نشان می‌دهد به ازای هر 100 کیلومتر جاده اصلی در کشور 19 کیلومتر بزرگراه وجود دارد که این رقم در استان اردبیل اخیرا به 10 کیلومتر رسیده و بیانگر عقب‌ماندگی 9 کیلومتری از میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۸۶۳۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
احداث بزرگراه از مطالبات اصلی مردم استان اردبیل است

یوسف خدادادی در جلسه پیشگیری از تصادفات جاده‌ای استان که در دادگستری استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد : مسئولان اجرایی در این حوزه باید سعی و تلاش خود را به کار گیرند و برای جذب اعتبارات لازم از هرگونه اقدام مؤثر برای احداث بزرگراه کوتاهی نکنند چرا که این موضوع نیز در کنار سایر مطالبات بحق و قانونی مردم از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است .

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان اردبیل افزود: این سفر هیئت دولت به استان فرصت مناسبی برای مطالبه این حق و اخذ اعتبارات مورد نیاز در حوزه راه و حمل و نقل ریلی است .
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تصریح کرد: طبق گزارشات مسئولان در استان اردبیل باید 900 کیلومتر بزرگراه احداث می‌شده که تاکنون فقط 130 کیلومتر آن احداث شده و متأسفانه به نظر می‌رسد کوتاهی از سوی مسئولان استان بوده است .
خدادادی به افزایش 112 درصدی میزان تصادفات رانندگی در اردبیل اشاره کرد و افزود: در آماری غیرمنتظره در نیمه اول امسال میزان تصادفات رانندگی در استان اردبیل به نسبت سال گذشته 112 درصد افزایش یافته که این موضوع موجب نگرانی است و حکایت از روند صعودی تصادفات جرحی و فوتی در استان دارد که در مقایسه با سال 96 بار آمار 3 هزار و 101 مورد تصادف، در سالجاری این رقم به 6 هزار و 584 مورد رسیده است .
وی خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی خدمت مسئولان تأمین امنیت، آسایش و آرامش مردم است چرا که هیچ موضوعی به اندازه کاهش تلفات و تصادفات برای ما ارزشمند نیست .
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به اهمیت موضوع آموزش و نقش رسانه‌ها در بحث فرهنگسازی و ارتقای ایمنی در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در شمال استان به دلیل هموار بودن مسیر ما با افزایش سرعت خودروها روبه‌رو هستیم اما کم بودن عرض جاده به بروز تصادفات شدید و انحراف به چپ خودروها منجر می‌شود .
خدادادی یکی از عوامل کاهش تصادفات جاده ای را احداث بزرگراه عنوان کرد و ادامه داد: هر چند مردم نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی گاه بی‌توجه هستند اما ضرورت دارد به احداث بزرگراه‌ها همت کنیم چرا که وجود آن تعداد کشته‌ها را به حداقل می‌رساند .
این مقام قضایی استان نصب علایم، تابوها و خط کشی جاده‌ها را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه 70 درصد تصادفات اردبیل در شمال استان رخ می‌دهد باید به تناسب این شرایط اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، راه و شهرسازی و فرمانداران در تخصیص اعتبارات به این مناطق توجه بیشتری داشته و سعی کنند حساسیت مسأله را در وزارتخانه‌های مربوطه به نحو احسن منتقل کنند .
وی حضور حداکثری پلیس را در جاده‌ها موجب کاهش تصادفات توصیف کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید به اجرای بزرگراه‌ها در شمال استان اردبیل سرعت بخشیده و از ظرفیت این کمیسیون در برابر اعمال ماده 43 و خلع ید کردن پروژه ها از دست پیمانکاران واجدشرایط کمک گیرند .
خدادادی اظهار کرد: ما در کشور با 16 هزار کشته و 400 هزار مصدوم و مجروح شاهد جنگ تمام عیار در جاده‌ها هستیم اما به دلیل آنکه این تلفات تدریجی رخ می‌دهد در دید مردم حساسیت زیادی ایجاد نمی‌کند .
وی با قدردانی از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: ما در حوزه بهداشت و درمان شاهد تجهیز مراکز بیمارستانی و پیش‌ بیمارستانی هستیم ولی به جهت حساسیت موضوع انتظار می‌رود مشکلات و نارسائی‌ها در حوزه مدیریت و کمبود پزشک و نیروی متخصص مرتفع شود .
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از صندوق مشترک بیمه‌ها خواست تا بخشی از درآمدهای خود را در حوزه پیشگیری و اصلاح برخی زیرساخت‌های جاده‌ها هزینه کنند تا از این طریق هم به کاهش تصادفات و تلفات جانی جاده‌ها کمکی کرده باشند و هم مبالغ پرداختی به عنوان خسارات و دیه را کاهش دهند که به نظر می‌رسد این امر در خصوص درآمدزایی بیمه‌ها بیشتر مؤثر باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار