با تاکید استاندار آذربایجان غربی

اجرای طرح تله کابین ارومیه از سر گرفته می شود

ارومیه (پانا)- سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه مدیریت ارشد استان به طرح تله کابین ارومیه گفت: اجرای این طرح در کوتاه مدت از سر گرفته می شود.

کد مطلب: ۸۶۳۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیمان آرامون سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در بازدید از تله کابین ناتمام ارومیه افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 1388 آغاز و به دلایل مختلف با مشکلاتی مواجه و متوقف شده است.

وی اضافه کرد: با تاکید استاندار آذربایجان غربی و پیگیری هایی که با سرمایه گذار و عوامل اجرایی انجام شده، امید مسوولان عمرانی استان برای آغاز عملیات اجرایی و تکمیل این طرح افزایش یافته است.

آرامون بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی مرتبط، همکاری لازم را برای حل مشکلات و تکمیل مراحل باقی مانده از پروژه اعمال می کنند و سرمایه گذار طرح باید با افزایش عملیات اجرایی پروژه را براساس زمان بندی طرح به بهره برداری برساند.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این طرح در یکی از مناطق سرسبز با مناظر زیبا و بکر طبیعی در دست اجراست، ادامه داد: می توان از ظرفیت های این طرح پس از تکمیل در راستای جذب روزافزون گردشگر بهره برد.

در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و نماینده سرمایه گذار طرح گزارشی از آخرین وضعیت پروژه و اقدامات انجام شده برای شروع مجدد عملیات اجرایی طرح ارائه کردند.

کلنگ احداث تله کابین ارومیه به عنوان بزرگترین خاورمیانه در سال 1388 به زمین زده شد ولی به علت مشکلات پیش رو، روند احداث آن نزدیک به 9 سال به طول انجامیده است.


قرار بود فاز نخست این طرح در سال 1392 به اتمام برسد ولی بخش کمی از آن اجرایی شد.

فاز اول این طرح در مسیری به طول 8.5 کیلومتر از جانوسلو به کوه ایوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ایوعلی تا سد شهر چایی به طول 12 کیلومتر و فاز سوم از سد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول 15.5 کیلومتر احداث می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار