نوبخت اعلام کرد؛ عمل به همه تعهدات بودجه‌ای با وجود افت 2درصدی اعتبار جاری

تهران (پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبارات جاری نسبت به پارسال 2 درصد تقلیل یافته است اما توانستیم در 6 ماهه نخست امسال به همه تعهدات بودجه‌ای خود مانند پرداخت پاداش بازنشستگان و مطالبات گندمکاران عمل کنیم.

کد مطلب: ۸۶۲۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت اعلام کرد؛ عمل به همه تعهدات بودجه‌ای با وجود افت 2درصدی اعتبار جاری

به گزارش سه شنبه تارنمای سازمان برنامه و بودجه، «محمدباقر نوبخت» در نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه 1398 افزود: همه اهتمام ما بر این است که برای سال 1398 بودجه‌ای واقع‌بینانه و مناسب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.

نوبخت ادامه داد: بر اساس گزارش هفته گذشته وزارت نفت، توانستیم 2 میلیون و 313 هزار بشکه نفت با قیمت متوسط 70 دلار و 76 سنت صادر کنیم؛ در حالی که در قانون بودجه سال 1397 این رقم را حدود 55 دلار پیش‌بینی کرده بودیم.

وی ادامه داد: آمار صادرات و قیمت فروش ما برای هر بشکه نفت افزایش یافته است که موجب شد میزان درآمدهای نفتی کشور همچنان نسبت به پارسال رشد کند.

معاون رییس‌جمهوری یادآوری کرد: بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، در سال 2017 وضعیت اقتصادی ایران در زمینه نفت،‌ کاهش بیکاری و کاهش تورم نسبت به بسیاری از کشورها بهتر بود.

وی افزود: تقلیل نرخ تورم بالا به کمتر از 10 درصد و ایجاد اشتغال مناسب در این دوره از کارنامه موفق ما حکایت دارد و امیدوارم از تنگناها عبور کنیم و رشد گذشته را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار