مسجد جامعی: کاخ گلستان نباید مجددا در معرض تهدید قرار گیرد

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت کاخ گلستان تنها اثر میراثی تهران است که ثبت جهانی شده است و حفظ این مجموعه و جلوگیری از تخریب بناهای مجاور آن بسیار حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۸۶۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مسجد جامعی: کاخ گلستان نباید مجددا در معرض تهدید قرار گیرد

احمد مسجد جامعی در نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در روز تهران کارهای جدیدی انجام شد که در پیشینه شهرداری‌ها نبود؛ چاپ تمبر روز تهران، نیم بها شدن بلیط سینما و رایگان بودن موزه‌ها اینها برای نخستین بار بود و این اقدامات جای تشکر دارد.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به تذکر حجت نظری پیرامون حفظ بنای کاخ گلستان و مصون ماندن از تهدید و تخریب بناهای مجاور آن گفت: اتفاقا اینکه کاخ گلستان محل برگزاری مراسم روز تهران بود به همین دلیل است که این مجموعه تنها مجموعه ثبت شده در میراث جهانی است و از طرفی متمم قانون اساسی و تعیین تهران به عنوان پایتخت در این مکان صورت گرفت از این رو بهترین مکان برای برگزاری مراسم روز تهران کاخ گلستان بود و جا دارد از آقای شهردار برای این انتخاب سپاسگذاری کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز در سرای سیگارچی تاکید کرد و گفت: کاخ گلستان تنها بنای ثبت جهانی است و اگر ساخت و ساز در سرای سیگارچی که در همسایگی آن قرار دارد، قرار است اتفاق بیافتد باید جلوی آن گرفته شود.

مسجدجامعی به شکایتی که از بابت ساخت و ساز در سرای دلگشا انجام شد اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا حریم چنین بناهایی که دارای ارزشمندی هویتی است را حفظ می‌کنند و ضرورت دارد تا دستگاه‌های مسئول در این موضوع سریعا اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار