رونمایی از پوستر طرح مصباح الهدی در همایش مبلغین و روحانیون مدارس امین استان مرکزی

اراک(پانا)- همایش مبلغین و روحانیون مدارس امین استان مرکزی برگزار و در حاشیه آن پوستر طرح مصباح الهدی رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۶۲۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از پوستر طرح مصباح الهدی در همایش مبلغین و روحانیون مدارس امین استان مرکزی

این همایش با هدف ارائه دستاوردها و تجربیات سال 97-96 ، عقد تفاهم نامه همکاری اجرای طرح امین در سال تحصیلی جدید و شناخت و سبک زندگی اسلامی در کانون امام خمینی(ره) شهرستان اراک برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این همایش گفت: ارتباط خوبی بین حوزه علمیه و مراکز آموزشی خصوصا آموزش و پرورش برقرار شده البته این رابطه عملی بین حوزه و علمیه و آموزش و پرورش و حتی مراکز پیش دبستانی خیلی دیر برقرار شده است که باید از همان اول انقلاب صورت می گرفت.

آیت اله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه مسئله آموزش و پرورش بسیار مهم است افزود: طی سال هایی که ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه برقرار شده اقدامات خوبی نیز شکل گرفته و قدم های بسیار خیری برداشته شده است که از آن جمله می توان به شکل گیری مدارس پیش حوزوی امام مهدی(عج) اشاره کرد.

وی ادامه داد: دانش آموزان سرمایه های آینده کشور هستند که در این نهالستان باید به درخت های تنومند تبدیل شوند نهالستانی که ارکان آن افرادی اعم از شهیدان رجائی، باهنر و مفتح ها هستند و حدود 40 هزار فرهنگی و دانش آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه جوانان بازوان توانمند ملت، رهبر و نظام اسلامی ما هستند اظهار داشت: چه کسی باید آنها را برای پیشبرد اهداف و آرمان های نظام اسلامی تربیت کند؛ برای اینکه هرکدام به مالک اشترهایی برای دفاع از ایران اسلامی تبدیل شوند.

آیت اله دری نجف آبادی اضافه کرد: اصل کار در ماموریت ذاتی اهل حوزه در خصوص نوجوانان و جوانان است باید شرایطی فراهم کرد تا افراد از دوران مهد کودک با آهنگ قرآن در اتباط باشند.

وی با اشاره به سنت حسنه اذان و اقامه گفتن در گوش نوزاد طبق دستور اسلام گفت: این عمل اثرات خود را خواهد گذاشت و این آهنگ با روح و جان انسان عجین می شود، آن وقت شهید حججی ها و شهید کارچانی ها تربیت می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ابرازداشت: سعی کنید فضای کلاس و درس نورانی باشد چون اثرگذارتر است فضای صمیمت و صفا برقرار کنید و ارشادهای لازم را با مثال و به صورت غیر مستقیم ارائه دهید.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته توانستیم رتبه اول بیشترین حضور روحانی را در طرح امین کسب کنیم.

شیرخانی افزود: نیروی انسانی لازم برای اجرای طرح امین در مدارس استان تامین شده و یک وحدت رویه برای کیفی‌سازی فعالیت‌ها پیش گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بحث آموزش و پرورش سه رکن اساسی از قبیل نیروی انسانی، محتوای درسی و دانش‌آموز وجود دارد و مبلغین باید با توجه به زمینه فوق و با استفاده از روش‌‌های غیر‌‌مستقیم و بهره‌گیری از ورزش و هنر برای هویت‌بخشی دانش‌آموزان اقدام کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار