همایش دختران عاشورایی دبیرستان فطرت اراک

دختران عاشورایی همانند حضرت رقیه(س) حجاب و عفت را ترویج دهند

اراک(پانا)- همایش دختران عاشورایی به همت دبیرستان قرآنی دوره اول فطرت ناحیه 2 اراک همزمان با سالروزشهادت حضرت رقیه(س) دختر 3 ساله امام حسین(ع) با حضور مسئولین، اولیا و مربیان و دانش آموزان این مدرسه در کانون امام علی(ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دختران عاشورایی همانند حضرت رقیه(س) حجاب و عفت را ترویج دهند

سخنران این همایش گفت: حضرت فاطمه (س) در برابر ظلمی که به ایشان شد گریه می کردند اما جنس گریه های این بانوی بزرگ از نوع سیاسی بود چراکه می خواستند به مردم بفهمانند که ای مردم فاطمه(س) از شما راضی نیست.

حجت الاسلام صابری نسب بیان کرد: در واقعه کربلا نیز حضرت رقیه(س) همین کار را کرد یعنی با گریه هایش خانه ظلم یزید را خراب و کاخ استبداد را ویران کرد.

وی با بیان اینکه حضرت رقیه(س) از مرگ نمی ترسید و شهادتش برای همه مردم پیام داشت ادامه داد: آن پیام این بود؛ ای مردم من پدرم را از دست دادم و کتک خوردم تا حجاب رواج داشته باشد.

این سخنران بیان کرد: شهدای مدافع حرم از جمله شهید حججی ها برای دفاع از عفت و حجاب حضرت زینب(س) و رقیه (س) سر دادند و شهید شدند و حالا ما وظیفه داریم این سنت الهی را حفظ کنیم و ترویج دهیم.

حجت الاسلام صابری نسب با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش بیان کرد: شما دختران عاشورایی باید همانند حضرت رقیه(س) حجاب و عفت را رعایت کنید و آن را بین خود و دوستانتان ترویج نمائید.

وی اضافه کرد: سعی کنید همدیگر را به سمت رقیه وار زندگی کردن هدایت کنید.

این واعظ شهرستان اراک ابراز داشت: ما انقلاب نکردیم و شهید ندادیم که در کشورمان اختلاس و دزدی و بی حجابی و احتکار صورت بگیرد افرادی که کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می کنند بدانند که این اقدام آنها را بدتر از یزدیان خواهد کرد.

حجت الاسلام صابری نسب گفت: نباید از توطئه دشمن غافل شد چرا دشمنان ایران اسلامی دارو را تحریم کرده و به این وسیله جان عده ای بیمار را به خطر می اندازند ولی گوشی موبایل را تحریم نمی کنند؛ آنها می خواهند جوانان ما را مشغول کنند تا عفت و حجاب را از آنها بگیرند.

وی افزود: از گوشی و اینترنت استفاده کنید اما استفاده آگاهانه و صحیح تا در دام دشمن اسیر نشوید.

این همایش برای هفتمین سال متوالی برگزار شد و برنامه های مختلفی اعم از سخنرانی، مداحی، اجرای سرود، اجرای نمایش و دکلمه و... داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار