مجهز شدن ۲میلیون و ۱۸۰هزارهکتار ازاراضی کشور به سیستم آبیاری نوین

ارومیه(پانا)-معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا کنون دو میلیون و ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

کد مطلب: ۸۶۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مجهز شدن ۲میلیون و ۱۸۰هزارهکتار ازاراضی کشور به سیستم آبیاری نوین

علی مراد اکبری در سفر یک روزه به آذربایجان غربی از طرح‌های تجمیعی آبیاری تحت فشار شهرستان خوی بازدید و اظهار کرد: تا کنون دو میلیون و ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.


وی بااشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۲ هزار هکتار ابیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی کشور اجرا شده است گفت: بیش از ۱۳۰ هزار هکتار نیز در دست اجرا بوده که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال با استفاده از توسعه آبیاری تحت فشار در آبخور شبکه‌های مدرن این میزان به ۳۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.


اکبری افزود: پروژه بزرگ شبکه ابیاری و زهکشی نزدیک به ۶۲ هزار هکتاری در حوزه آبریز ارس و زاب در استان در دست اجراست که صد درصد ابیاری تحت فشار میکرو و بارانی بوده و از بزرگترین پروژه‌های ابیاری کشور با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی است که امیدواریم تا سه ماه اینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جریان بازدید معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی و مجری طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور از روند عملیات اجرایی پروژه ابیاری تحت فشار تجمیعی اراضی کشاورزی روستا‌های گوهران وکردنشین شهرستان خوی اظهار کرد: با تجهیز ۵۳۸ هکتار از اراضی خرده مالکی روستا‌های گوهران و کردنشین شهرستان خوی به سیستم‌های نوین ابیاری میزان مصرف اب در اراضی ابی این مناطق از ۷ میلیون متر مکعب به ۲.۴ میلیون متر مکعب کاهش می‌یابد.


وی بااشاره به اینکه برای اجرای طرح تجمیعی ابیاری تحت فشار در این اراضی ده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه مورد نیاز است گفت: از این طریق ۳۰ چاه کشاورزی ساماندهی شده و آب مورد نیاز این اراضی از طریق ۸ چاه عمیق کشاورزی تامین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار