برگزاری نشست هفتگی FATF در پاریس با موضوع بررسی پیشرفت نظام مالی ایران

تهران (پانا) - نشست هفتگی اف ای تی اف تا چند روز دیگر در پاریس برگزار خواهد شد و از جمله موارد مورد بحث، پیشرفت صورت گرفته از سوی ایران در حوزه ریسک مرتبط با نظام مالی است.

کد مطلب: ۸۶۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هفتگی FATF در پاریس با موضوع بررسی پیشرفت نظام مالی ایران

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی به نقل از وب سایت اف ای تی اف، قرا است بیش از ۸۰۰ مقام رسمی از صندوق بین‌المللی پول، سازمان ملل، بانک جهانی و دیگر سازمان‌ها و موسسات بین‌المللی در «هفته اف ای تی اف» در مقر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پاریس گر هم جمع خواهند شد و ۲۰۴ صلاحیت را ارائه خواهند کرد.

در طول این نشست ۶ روزه، این مقام‌ها به بررسی ۱۴۰ سند در حوزه‌های مهم مالی به منظور حفاظت از یکپارچگی نظام مالی خواهند پرداخت؛ ضمن اینکه به امنیت و ایمنی نظام مالی جهان کمک خواهند کرد.

نشست‌های هفتگی با اولین نشست عمومی با حضور رئیس جمهور آمریکا و ریاست رئیس اف ای تی اف و معاون آن «مارشال برینگسلا» برگزار و تا روز نوزدهم اکتبر به پایان خواهد رسید. مقام‌های شرکت‌کننده در این نشست بر روی یک دستور جلسه کامل که شامل موارد زیر می‌شود، کار خواهند کرد.

قانونمند کردن دارایی‌های مجازی به منظور کاهش پولشویی و ریسک‌های فاینانس تروریسم.

استراتژی‌های مختل‌کردن فاینانس تروریست و فاینانس داعش، القاعده و دیگر گروه‌های وابسته به آنها.

به کارگیری یک طرح جدید برای مقابله با افزایش فاینانس‌ها (مرتبط با تروریسم).

ارزیابی‌های متقابل بریتانیا و اسرائیل.

اقدام‌های اعمال‌شده از سوی اتریش، دانمارک و مالزی.

پیشرفت صورت گرفته توسط ایران و دیگر کشورهایی که ریسک مرتبط با نظام مالی را ارائه کرده‌اند.

روش‌های متکی بر ریسک برای بیمه عمر و بخش‌های اوراق بهادار.

بر پایه این گزارش، اعضای شرکت‌کننده گزارش‌هایی را از صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان ملل، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، سازمان امنیت و همکاری اروپا، بانک مرکزی اروپا، انجمن بین‌المللی ناظرین بیمه و دیگر موسسات دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار