قالیباف: قدرت دیپلماسی ما نتیجه مجاهدت رزمندگان است

همدان (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت دیپلماسی ما نتیجه مجاهدت رزمندگان است.

کد مطلب: ۸۶۱۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: قدرت دیپلماسی ما نتیجه مجاهدت رزمندگان است

سردار محمدباقر قالیباف در بیست و پنجمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در همدان اظهار کرد: وعده خدا حق است و آرزوی آمریکا و اسرائیل این بود که داخل ایران بیایند اما امروز ما تا بیخ گوش اسرائیل رفتیم.

قالیباف عنوان کرد: اگر امروز 1+5 حاضر می‌شود با ما وارد مذاکره شود از قدرت دیپلماسی ما نیست بلکه از قدرت خون شهیدان است.

وی تصریح کرد: خون شهدا و حضور رزمندگان است که امروز هژمونی آمریکا در منطقه را کف روی آب کرده است.

وی گفت: قدرت دیپلماسی ما نتیجه مجاهدت رزمندگان است وگرنه این مستکبران هرگز حاضر نیستند با کسی سخن بگویند.

قالیباف گفت: اگر در عرصه اقتصادی نیز مجاهدانه تلاش کنیم موفق می‌شویم.

وی بیان کرد: باید به جوان‌ها اعتماد کنیم و اجازه بدهیم در عرصه‌های مختلف خدمت کنند و همانطور که انقلاب و شهدا این فرصت را به ما دادند ما نیز به جوانان این فرصت را بدهیم.

وی اظهار کرد: اگرچه تغییرها و بی‌محبتی‌ها را دیده‌ایم اما زندگی سردارانی چون شهید همدانی را هم دیدیم که با همه فراز و نشیب‌ها چگونه برای پیشرفت این کشور تلاش کردند.

شهردار همدان نیز به ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن آن، شهرداری همدان اقدامات مختلفی را در این زمینه انجام داده است.

عباس صوفی به انجام اقداماتی در شهر همدان اشاره و بیان کرد: نام‌گذاری محلات،کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدا، ایجاد یادمان‌های شهیدان، استفاده از بنرها و عکس شهدا در شهر، برگزاری یادواره شهدا و... از جمله اقدامات است.

وی به تشکیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرداری همدان نیز اشاره کرد و گفت: در این کمیته سعی بر این است که در حوزه ترویج جهاد و شهادت گام برداریم و فضای شهر یک فضای فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه ما شهدای شاخصی چون شهید خوش‌لفظ و همدانی را داریم که به آنها افتخار می‌کنیم افزود: برای بالا بردن این فرهنگ غنی باید دست به دست هم بدهیم و حاصل این برنامه‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهید علی خوش‌لفظ، خانواده شهید احمد شوهانی، جانباز حاج خسرو پورمرادی، جانباز حاج ناصر ورمزیار و جانباز سردار حاج جعفر مظاهری تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار