رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاخبرداد:

استان خراسان جنوبی پایین‌ترین رتبه از لحاظ آسیب‌های اجتماعی

بیرجند (پانا) - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاگفت: طبق آمار هایی که از این استان نسبت به آسیب های اجتماعی گرفته شده ، این استان به دلیل داشتن بافت سنتی دارای پایین‌ترین رتبه از لحاظ آسیب های اجتماعی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۱۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
استان خراسان جنوبی  پایین‌ترین رتبه از لحاظ آسیب‌های اجتماعی

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جمعه شب در نشست روسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه بیان کرد:از خراسان جنوبی میتوان به عنوان یک استان نمونه نام برد زیرا این استان فرهنگی که در خدمت به مردم در فضای فرهنگی و همچنین در توجه به دستاورد های استان و همکاری نهاد های سنتی با نهاد های مدرن موفق بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت:خراسان جنوبی مهد علمای بزرگی است که با توجه به حساسیت علمای دینی نسبت به سیستم آموزش مراکزعالی که از غرب وارد کشور شد مطمئن نبودند،علمای این استان علاوه بر اینکه مخالفتی با این موضوع نداشتند، برای افرادی که علاقه به درس خواندن داشتند به نوعی مشوق استفاده از این سیستم بودند ، که این نشان دهنده سابقه فرهنگی این استان است.

وی افزود: طبق آمار هایی که از این استان نسبت به آسیب های اجتماعی گرفته شده ، این استان به دلیل داشتن بافت سنتی دارای پایین ترین رتبه از لحاظ آسیب های اجتماعی محسوب میشود.

رستمی در ادامه بیان کرد:یکی از مزیت این استان همسایگی با کشوری که نیاز بالای به آموزش عالی دارد و ما با زیر ساخت های موچود در استان میتوانیم از این نیاز ها برای اینکه بتوانیم از نفوذ فرهنگی که در مسائل غیر منطقه ای اتفاق میافتد،بهره ببریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:ما باید محدودیت ها را بشناسیم و هیچگاه نباید محدودیت ها مانع از خدمت رسانی و توجه به تهذیب، تزکیه و تربیت اخلاقی شود.

وی در ادامه و با اشاره به اینکه ظرفیت آموزش عالی در کشور بسیار خوب است بیان کرد: در حال حاضر 3 درصد دانشجویان ما به خارج از کشور مهاجرت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار