مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی:

برنامه ششم اجازه داده تا فضاهای پرورشی را به سمت مهارت‌محوری تغییر کاربری دهیم

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی به برنامه ششم اشاره کرد که به ما اجازه داده تا فضاهای پرورشی را تغییر کاربری دهیم تا دانش‌آموزانی که مهارت یاد می‌گیرند، این مهارت را وارد بازار اقتصادی کنند.

کد مطلب: ۸۶۱۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ششم اجازه داده تا فضاهای پرورشی را به سمت مهارت‌محوری تغییر کاربری دهیم

مراسم اختتامیه سومین همایش آموزشی و کاربردی مدیران اردوگاه‌های کشور دانش‌آموزی کشور با حضور روسای اداره‌های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، مدیران اردوگاه‌های دانش‌آموزی کشورو مشاوران و معاونان حوزه پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش ، عصر امروز در شهرستان رامسر برگزار شد.

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: وزیر آموزش و پرورش تاکید دارند که در حوزه فضاهای پرورشی شرایطی فراهم شود که دانش‌آموز بتواند به یک مهارت دست پیدا کند.

او ادامه داد: از شما که در راس فعالیت اردویی هستید انتظار می‌رود که دانش‌آموز به گونه‌ای آموزش ببیند که در شرایط بحرانی، مدیریت و مسئولیت پذیری را از خود بروز دهد.

رمضانی گفت: برنامه ششم به ما اجازه داده است که فضاهای پرورشی را تغییر کاربری دهیم تا دانش‌آموزانی که مهارت یاد می‌گیرند، این مهارت را وارد بازار اقتصادی کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر نتوانیم اردوهای آموزشی را به روز کنیم و دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها را شناسایی نکنیم، متاسفانه اردوگاه‌های ما تعطیل خواهند شد.

رمضانی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در این برنامه هیچ بودجه‌ای در بحث تملک و دارایی در حوزه فعالیت‌های پرورشی در نظر گرفته نشد که این نشان می‌دهد ما در حوزه اردویی نتوانستیم به مطالبات پاسخ دهیم.

او خطاب به مدیران اردوگاه‌های کشور گفت: خواهش من از شما این است که اردوگاه همیشه پر از دانش‌آموز باشد. خواهش من این است در دفتر کار خود ننشینید و با مدیران مدرسه در خصوص برگزاری اردوها تعامل داشته باشید.

رمضانی ادامه داد: اردوگاه ها تنها به معاونت پرورشی تعلق ندارد لذا باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که همه معاونت‌ها برنامه‌های خود را در این اردوگاه اجرا کنند.

عسکری نیکزاد، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم گفت: رسالت آموزش و پرورش آموزش تربیت نسل آینده است. دامنه فعالیت‌های تربیتی بسیار گسترده است به طوریکه در این استان بیش از یکصدهزار دانش‌آموز فقط در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

او ادامه داد: در اردوها مشخص می‌شود فعالیت‌های تربیتی ما نتیجه بخش بوده است یا خیر، لذا اردو یکی از راه‌های تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: فعالیت‌های یک نواخت دانش‌آموز را دچار دلزدگی می‌کند لذا مهارت‌هایی مانند صبر، تعامل، تحمل دیگران و سایر مهارت‌های اجتماعی را در اردوها به دانش‌آموزان بیاموزیم.

او ادامه داد: تعیین اهداف اردو، آموزش مربیان و سرپرستان اردو، استفاده از وسائط نقلیه مناسب و مجهز برای ایاب وذهاب دانش‌آموزان از اساسی‌ترین مسائل برگزاری اردوهاست.

نیکزاد گفت: طراحی، اجرا و ارزشیابی سه اصلی است که باید همواره در حین برگزاری اردوها به آن توجه کنیم.

او استفاده از تجربیات اردویی دوره‌های گذشته در برگزاری اردوها را بسیار موثردانست وافزود: در انتخاب محل برگزاری اردوها باید دقت شود مکان‌هایی انتخاب شود که کمترین خطر را برای دانش‌آموزان داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: همه فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری اردوها، مقدمه رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه است.

در پایان این اختتامیه از تعدادی از پیشکسوتان و فعالان حوزه فرهنگی و هنری و اردویی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار