معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد

تدوین آیین‌نامه مراکز جامع مراقبت پرستاری

تهران (پانا) - معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین آیین‌نامه مراکز جامع مراقبت پرستاری خبر داد و گفت این طرح به زودی به صورت پایلوت در مشهد اجرایی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۶۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین آیین‌نامه مراکز جامع مراقبت پرستاری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، مریم حضرتی اظهار کرد: برنامه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی با همکاری معاونت پرستاری و معاونت درمان در قالب یک کارگروه با هدف مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در بیماران مزمن، برنامه‌ریزی شده است.

وی به بستری‌های غیر ضروی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از 8 درصد بستری‌ها در بیمارستاها ضرورتی ندارد که باعث هدر رفت هزینه‌ها و نیروی کار فعال شود. از این رو جای مراقبت‌های بین بیمارستان و منزل خالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

حضرتی از تدوین آیین‌نامه مراکز جامع مراقبت پرستاری خبر داد و گفت: اکنون اصلاحات نهایی آیین‌‌نامه در حال انجام است که این طرح به زودی به صورت پایلوت در مشهد اجرا خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به کمبود شدید پرستار تصریح کرد: نباید کمبود پرستار باعث شود که بیش از ظرفیت دانشگاه‌های پرستاری دانشجو جذب کنیم، چراکه این موضوع از کیفیت آموزش می‌کاهد.

حضرتی به صدور بیش از 20 هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: پروانه‌های صلاحیت حرفه‌ای پرستاران، هر 4 سال یکبار تمدید می‌شود و پرستارانی که در طول 4 سال امتیازهای لازم را کسب نکنند، پروانه آنان تمدید نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار