اولین واحد ویژه سکته مغزی در شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

تبریز (پانا)- اولین واحد ویژه سکته مغزی در شمال‌غرب کشور با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۶۱۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین واحد ویژه سکته مغزی در شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

این واحد ۲۲ تختی که در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز راه‌اندازی شده است بزرگترین بخش درمان سکته مغزی حاد در کشور به شمار می‌رود.

بیماران سکته مغزی با دریافت خدمات در این واحد در کمتر از ۹۰ دقیقه، شانس بیشتری برای زنده ماندن خواهند داشت.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این بخش گفت: بخش خدمات درمانی بیماران سکته حاد مغزی، جزو طرح های تحول سلامت نظام است و در آن برخلاف گذشته، خدمات درمانی حاد و بازتوانی تجمیع شده، تصویربرداری دقیق از مغز و شناسایی نقاط آسیب دیده آن، طراحی اولیه برای بازتوانی ذهنی، هوشی و حرکتی بیمار، تزریق داروهای حل کننده لخته های خونی مغز، انجام فیزیوتراپی و توانبخشی بر مبنای نقشه برداری دقیق مغزی، محاسبه میزان آسیب وارد شده به مغز و اقدامات درمانی حاد متناسب با سن، جنسیت و نیاز بیمار انجام می شود.

به گفته دکتر قاسم جان بابایی، با این روش، بسیاری از مشکلات جسمی - حرکتی و ذهنی بیماران حل شده و عمر بیمار هم افزایش می یابد.
وی افزود: 55 بیمارستان در 25 شهر کشور با استفاده از مدیریت درمان سکته های مغزی به 3 هزار و 500 بیمار سکته مغزی خدمت رسانی کرده و آنان را به زندگی عادی بازگردانده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار