استفاده از کتاب های کمک آموزشی در مدارس ابتدایی ممنوع است

مراغه (پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:ملزم کردن دانش آموزان به خرید کتب کمک آموزشی و تدریس هرگونه از این کتاب ها در مدارس ابتدایی ممنوع می باشد.

کد مطلب: ۸۶۱۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از کتاب های کمک آموزشی در مدارس ابتدایی ممنوع است

فریده حقایی درگفتگو با خبرنگار پانا گفت:با توجه به تقویم آموزشی و بودجه بندی کتب درسی دانش آموزان در طول سالتحصیلی و عمل به اولویت های اصلی آموزش و پرورش ،نیازی به استفاده دانش آموزان از کتب کمک آموزشی نیست.

وی با بیان اینکه آزمون های زائد در مدارس ابتدایی حذف می شود ،افزود : نباید از سالتحصیلی جدید شاهد برگزاری آزمون های زائد در دبستان ها باشیم.

وی مهمترین اولویت آموزش ابتدایی در سال 97 را مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد و افزود : در این راستا طرحی با عنوان "حذف مشق شب " آماده شده که در آن تکالیف دانش آموزی در خانه ترکیب می شوند.

وی افزود : در این طرح آموزش مهارت زندگی ،مهارت برنامه ریزی و مدیریت زمان جای تکالیف اجباری درس دانش آموزان را می گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در یکی ازناحیه های استان در حال اجراست و با ابلاغ شیوه نامه در تمامی مدارس استان به اجرا در خواهد آمد.

حقایی ادامه داد: طرح "مشق شب" فقط در پایه های اول تا سوم ابتدایی با هدف مهارت محوری و مهارت آموزی و حذف تکالیف خسته کننده دانش آموزان اجرایی می شود.

وی ادامه داد : انسداد بی سوادی و پوشش تحصیلی دانش آموزان از دیگر اولویت کاری معاونت آموزش ابتدایی می باشد.

وی با عنوان اینکه اگر تربیت نباشد ،آموزش صورت نمی گیرد ،اظهار کرد : آموزش با پرورش ادغام است و هدف اصلی با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ،رسیدن فرزندان به حیات طیبه است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: موفقیت در هرسازمان در کنار برنامه محوری ،تدوین و اجرای خط مشی های اعلام شده است.

جلیل اسلامی نگاه علمی به آموزش ابتدایی را خط مشی آموزش و پرورش مراغه عنوان کرد و افزود : در این راستا در طول سالتحصیلی 97-96 آزمون های دانش افزایی برای معلمان این مقطع برگزار شد.

وی تکریم معلمان ابتدایی را اولویت مهم این مجموعه دانست و گفت: امسال در هفته معلم در کنار تجلیل از دو هزار فرزند ممتاز فرهنگی ،برای اولین بار مراسم تجلیل از معلمان روستایی به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: همکاری تنگاتنگ با سازمان ها ،شاداب سازی محیط مدارس و آشنا سازی اولیای دانش آموزان با قوانین و مقررات آموزشی از دیگر اولویت های کاری این مجموعه در حوزه آموزش ابتدایی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار