مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

روز جهانی کودک فرصتی برای طرح مسائل کودکان

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: روز جهانی کودک بهانه مغتنمی برای ایجاد نشاط، برابری و بررسی مسائل کودکان است.

کد مطلب: ۸۶۱۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
روز جهانی کودک فرصتی برای طرح مسائل کودکان

محمد واقعی در جمع دانش آموزان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند اظهار کرد: از آنجایی که شخصیت بزرگسالی کودکان در همین دوران ساخته می شود، دوران کودکی اهمیت ویژه ای داشته و مستلزم توجه جدی می باشد.

وی، با اشاره به قربانی شدن روزانه ده ها و صدهای کودک بی گناه در یمن، فلسطین و سوریه تصریح کرد: امیدوارم دولت های مستکبر و زیاده خواه دست از سر استثمار ملت های مظلوم جهان بردارند تا این کودکان نیر بتوانند با نشاط و شادمانی زندگی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سه عامل محیط، خانواده و مدرسه را از مهم ترین عوامل تأثیر گذار در زندگی کودک و ساختن آینده او برشمرد و افزود: محیط مدرسه باید با نشاط باشد طوری که بچه‌ها در مدرسه با بازی کردن بتوانند مهارت های زنگی را بیاموزند.

واقعی تعامل سازنده خانه و مدرسه را زمینه ساز ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت در استان دانست و ادامه داد: سعی ما در مجموعه آموزش و پرورش به ویژه در مدارس استان؛ فراهم آوردن محیطی است که با محیط زندگی بچه‌ها، شباهت و سنخیت داشته و مملو از شادی و نشاط باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که بچه‌ها باید در مدرسه بچگی کنند، یاد آور شد: معلمین به ویژه مربیان تربیتی باید فضای مدارس را از محیط تربیتی خشک دور کرده وبا استفاده از شویه های تأثیر گذار، هنرمندانه،خلاقانه و جذاب کودکان را به مشارک فعال در فرایند تعلیم و تربیت ترغیب نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار