۱۲۰ آثار تاریخی در آذربایجان غربی مرمت می شود

ارومیه (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۲۰ بنا و اثر تاریخی در آذربایجان غربی مرمت و ساماندهی می شود.

کد مطلب: ۸۶۱۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰ آثار تاریخی در آذربایجان غربی مرمت می شود

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این خصوص افزود: امسال اعتبارات خوبی در جهت حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی استان جذب شده است بطوریکه از محل منابع ملی و استانی سال ۹۶ و نیمه اول امسال ،۱۵ میلیارد تومان اعتبار در جهت مرمت و ساماندهی ۱۲۰ اثر و بنای تاریخی درتمامی شهرستانهای استان هزینه می شود.

وی ادامه داد: مراحل ساماندهی این تعداد بنای تاریخی در مرحله اتمام است و تلاش می شود با جذب اعتبارات دیگر که در کارگروههای مختلف اعتباری مصوب شده است مراحل حفظ و احیاء بناهای تاریخی در استان در طول سالجاری ادامه یابد.

جباری با بیان اینکه در شش ماهه نخست سالجاری ، پنج مورد پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان غربی صادر شده است افزود: در مجموع تعداد واحدهای اقامتگاه بوم گردی استان که به بهره برداری رسیده اند ، ۱۱ مورد است و انتظار می رود تا پایان سال به ۱۶ مورد برسد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اذربایجان غربی گفت: هم اکنون تعداد ۴۶ پرونده راه اندازی اقامتگاه بوم گردی برای صدور موافقت نامه اولیه در دست بررسی است.

وی یاد آور شد: استان آذربایجان غربی از ظرفیت بالایی برای راه اندازی اینگونه اقامتگاه برخوردار است و پیش بینی می شود این استان به زودی به یکی از قطبهای روستا گردی و اکوتوریسم تبدیل شود.

جباری گفت: رویکرد اصلی اداره کل در حوزه گردشگری تاکید برکیفیت خدمات به مسافرین بوده و نظارتهای مستمر برعملکرد واحدهای اقامتی استان جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار