عضو انجمن آنکولوژی ایران اعلام کرد:

«آلودگی غذا» مهمترین عامل سرطان در ایران

تهران (پانا) -عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: آلودگی هوا و غذا مهمترین عامل سرطان در ایران است.

کد مطلب: ۸۶۱۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
«آلودگی غذا» مهمترین عامل سرطان در ایران

به گزارش روابط عمومی انجمن رادیو تراپی انکولوژی، پدرام فدوی روز سه شنبه در آستانه برگزاری کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی و سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال افزود: سالانه حدود 90 تا 100 هزار مورد جدید سرطان در کشور شناسایی می شود و آمار ابتلا به سرطان در کشور از میانگین جهانی کمتر است ولی سرعت رشد سرطان در کشورهای جهان سوم از جمله ایران بیشتر است.

عضو انجمن رادیوتراپی و انکلوژی اظهار داشت: سومین کنگره بین المللی کلینیکال در آذر امسال برگزار می‌شود و همه موضوعات مرتبط با سرطان‌های توپر به غیر از سرطان‌های مرتبط با خون مطرح و موردبحث‌ و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی کنگره کلینیکال انکولوژی و سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی افزود: سرطان‌های غیرخونی مانند انواع سرطان‌های پروستات، پستان، مری و معده است.

فدوی گفت: جدی ترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سرطان در این کنگره توسط اساتید و صاحبنظران برجسته ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از عوامل سرطان ها قابل پیشگیری هستند مثلا چاقی یکی از عوامل خطر ابتلا به سرطان‌ها است که قابل پیشگیری است. همچنین با مصرف رژیم غذایی مناسب مثل مصرف میوه و سبزی های فراوان و کنترل استفاده از روغن‌های نامناسب در پیشگیری از سرطان می‌توان اقدام کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ژنتیک در بروز 90 درصد از سرطان‌ها تاثیری ندارد البته عمده سرطان‌ها بر اثر تغییر ژنتیکی ایجاد می‌شوند ولی سرطان چندان ارثی نیست و فقط بخش کمی از سرطان‌ها ممکن است از طریق وراثت منتقل شود.

سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران 28 تا 30 آذر در هتل المپیک برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار