بیش از 12 هزار همیار پلیس در استان گیلان فعالیت دارند

رشت(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ گیلان گفت: 12 هزار و 350 همیار پلیس در استان گیلان فعالیت دارند که می‌توانند به ۱۵۰ هزار نفر آموزش‌های ترافیکی دهند.

کد مطلب: ۸۶۰۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 12 هزار همیار پلیس در استان گیلان فعالیت دارند

نادر جهان آرای در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک در رشت اظهار داشت: همیاران پلیس آموزش‌هایی را که افراد، هنگام گواهی‌نامه گرفتن می‌بینند، در دوران کودکی و در مدارس یاد می‌گیرند و به دیگران منتقل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقش کودکان در به ارمغان آوردن امنیت بسیار زیاد است عنوان داشت: لازمه رشد کشور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حفظ و ثبات امنیت در کشور در پرتو فرهنگ سازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ رعایت قوانین در جامعه نهادینه نشده است، خاطرنشان کرد: قبل از اجرای قوانین در جامعه باید بستر مناسب اجرای قانون یعنی فرهنگ رعایت قوانین در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به‌خوبی قوانین را در مدارس به دانش آموزان آموزش داد بیان داشت: اگر قوانین به‌خوبی به دانش آموزان آموزش داده شود هم خودشان مجری قانون می‌شوند و هم قوانین را به والدین خود تذکر می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ارتباط خوبی بین آموزش و پرورش گیلان و نیروی انتظامی استان وجود دارد، عنوان داشت: رشد شاخصه‌های توسعه کشور در استان گیلان با به حداقل رسیدن تلفات رانندگی در استان رخ می‌دهد.

جهان آرای با اعلام اینکه 12 هزار و 350 همیار پلیس و 120 فرهنگ یار در استان گیلان فعالیت دارند، افزود: این تعداد از همیاران پلیس می‌توانند به 150 هزار نفر از افراد در شهرها و روستاهای استان گیلان آموزش‌ها و تذکرات ترافیکی دهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با مشارکت دانش آموزان که سفیران سلامت و ایمنی جامعه هستند، شاهد کاهش سوانح رانندگی در جامعه باشیم.

رئیس پلیس راهور گیلان هم در این همایش با اشاره به کاهش 12 درصدی آمار تصادفات در کشور گفت: در سال 84 ، 28 هزار و 400 نفر فوت کردند که این رقم در سال جاری به 16 هزار نفر رسیده است.

در پایان این مراسم به 25 نمونه فرهنگ ترافیک در استان گیلان جوایزی اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار