جزئیات برگزاری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو اعلام شد

تهران (پانا) - دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از برگزاری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در روز شنبه 21 مهر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو اعلام شد

سعید سرکار با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه فناوری نانو با حضور نهادهای ترویجی، دانش‌آموزان، دانشگاهیان، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، نهادهای مربوط به حوزه‌ فناوری نانو، نهادهای عمومی، انجمن‌های علمی و شرکت‌های فعال در عرصه‌ نانو برگزار می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه تمرکز اصلی ستاد فناوری نانو توسعه فناوری و تجاری‌سازی آنها است، گفت: بر این اساس در سند 10 ساله اول فناوری نانو بر ترویج فناوری نانو، توسعه منابع انسانی، فعالیت‌های آموزش و پژوهش و توسعه فناوری و مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه این حوزه متمرکز شده است.

وی هدف برنامه‌ راهبردی 10 ساله‌ این ستاد را ایجاد شرایط مناسب برای توسعه فناوری، تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عنوان کرد و گفت: از این رو بر روی صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی و توسعه صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو متمرکز شدیم. اعتقاد ما بر این است که بازار 80 میلیونی ایران کفاف تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر فناوری نانو را ندارد و اگر نگاه ما تنها به بازارهای داخلی باشد، به بن بست می‌رسیم.

سرکار ادامه داد: از این رو به ورود به حوزه‌های بین‌المللی نیاز داریم که این امر نیز به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. از این رو در تلاش هستیم که همه ذی‌نفعان این حوزه در این نمایشگاه حضور یابند و توانمندی‌های کشور را در عرصه‌ نانو باور کنند.

دبیر ستاد فناوری نانو اولویت نمایشگاه یازدهم فناوری نانو را صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس در این دوره از نمایشگاه ما میزبان صاحبان صنایع مختلف هستیم تا با حضور آنها در این نمایشگاه با فناوری‌های عرصه‌ نانو آشنا شوند و بتوانند از این فناوری‌ها در جهت ارتقای تولید کالاهای خود بهره‌مند شوند.

سرکار با اشاره به حضور هیات‌های تجاری از کشورهای دیگر گفت: در این دوره از نمایشگاه یک هیات 12 نفره از کره جنوبی و همچنین هیات‌هایی از کشورهای اندونزی، روسیه، مالزی، اکوادور و ارمنستان نیز حضور خواهند داشت. همچنین در این دوره از نمایشگاه دو غرفه به کشور کره و غرفه‌هایی به کشورهای ارمنستان و عمان اختصاص داده شده است. علاوه بر آن 40 نفر از کشورهای خارجی، در این نمایشگاه حضور دارند تا از ظرفیت‌های صنعتی نانو فناوری ایران بازدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار