مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

تلاش برای ­بازگشایی جاده‌های خسارت‌دیده در سیل ادامه دارد

تهران (پانا) -  مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌‌گوید با تلاش همکاران سخت‌کوش راهداری تلاش برای بازگشایی این راهها از ساعت‌های اولیه وقوع سیل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۶۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای ­بازگشایی جاده‌های خسارت‌دیده در سیل ادامه دارد

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای، داریوش نصر افزود: در پی بارش‌های اخیر و جاری‌ شدن سیل و وقوع سیلاب در برخی محورهای مواصلاتی استان‌های مازندران و گیلان این محورها به ویژه در بخش راه‌های روستایی دچار خسارت شده و تردد در آنها دچار اختلال شده است.

وی ادامه داد: سیل در استان گیلان راه‌های دسترسی به 51 روستا را دچار انسداد کرده است که با تلاش شبانه‌روزی راهداران، 18 راه دسترسی به این روستاها بازگشایی شده است.
نصر افزود: در پی وقوع سیلاب اخیر در این استان 5 پل بزرگ تخریب شده است و 630 میلیارد ریال خسارات وارده به ابنیه فنی و راههای این استان برآورده شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات همچنین اظهار کرد: در محور اطافور - املش در شهرستان املش یک دستگاه پل 80 متری، در راه روستایی سردسرا، یک دستگاه پل 40 متری، محور پونل - خلخال در شهرستان رضوانشهر دو دستگاه پل طاقی با دهانه 4 متری دچار تخریب شده است و مسدودی راههای ارتباطی را در پی داشته است که با جایگزین شدن محورهای دیگر، تردد برقرار است.
وی افزود: علاوه بر محورهای یاد شده در شهرستان رودسر، راه‌های روستایی گزلبن - کونکوه، گواسرا، عسگرآباد،‌ مجیدان - جواهردشت و امیرگوابر دچار تخریب و انسداد شده است که برای تمامی محورهای یادشده راههای جایگزین تعیین شده است و تردد در آنها جریان دارد.
نصر خاطرنشان کرد: در شهرستان صومعه‌سرا محور پیربازار به علت آبگرفتگی مسدود و راه جایگزین مشخص شده است این در حالی است که برای راههای روستایی میانده، شانده و تنیسان نیز که دچار مسدودی شده‌اند، راه جایگزین مشخص شده است.
وی گفت: راه‌های روستایی دهنه خلولادود، دهنه سراگاه و خانقاه نیز که در اثر آبگرفتگی، آبردگی و ریزش و رانش مسدود شده است، با جایگزینی محور جدید، تردد هموطنان و روستائیان برقرار شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات اظهار کرد : در محور کوهستانی اسالم نیز ریزش و رانش مسدودی ایجاد کرده است ، همچنین راههای روستایی سرا محله، شاه پول، ماشین خانه - ریسک و مردوال نیز دچار ریزش، رانش و آبردگی شده است که برای کاربران این جاده‌ها و محورهای ارتباطی راه‌های جایگزین مشخص شده است و مورد استفاده قرار دارد. همچنین در راه روستایی قلعه‌خان به علت تخریب یک دستگاه پل دهانه 15 متری و راه روستایی حیدرآلات نیز تخریب راه و انسداد گزارش شده است که برای هر دو محورها و جاده‌ها ، راههای جایگزین تعیین شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات همچنین درخصوص وضع محورهای مواصلاتی استان مازندران در اثر سیلاب اخیر گفت: در این استان 30 محور روستایی دچار آسیب شده است که با تلاش همکاران سخت‌کوش راهداری تاکنون 25 راه دسترسی به این روستاها بازگشایی شده است و 5 محور نیز در حال بازگشایی هستند و بقیه محورهای مواصلاتی در این استان بازبوده و تردد در آن جریان دارد.
وی با اشاره به تخریب 2 پل بزرگ راهها در این استان، میزان خسارت وارده به راهها و ابنیه فنی راه را ، 160 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در شهرستان تنکابن پل‌چشمه کیله در کمربندی تخریب شده است همچنین پل همت‌آباد شیرود در محور اصلی بین دو پل قدیم و جدید در طرفین با ایجاد گودال دچار تخریب شده است همچنین پل توکله در راه روستایی نیز دچار تخریب شده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گلوگاه بخشی از مسیر گلوگاه نیالا تخریب شده است این در حالی است که در شهرستان ساری تخریب راههای روستایی سعید‌آباد - ذکریا و محور ساری - تاکام نیز متأسفانه دچار تخریب شده است.
نصر افزود: همچنین در شهرستان‌های بابل،‌ نور، قائم‌شهر و چالوس با تخریب، ریزش و رانش مواجه بوده‌ایم که این امر خسارت‌هایی را به ابنیه فنی و جسم راه وارد کرده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات خاطرنشان کرد: با وجود تخریب و آسیب‌های ایجاد‌شده در طول راه‌‌های این استان‌ها، خوشبختانه با آمادگی نیروهای راهداری و بسیج شبانه‌روزی این نیروها و به کارگیری کلیه تجهیزات و ماشین‌آلات در اختیار، در محورهای آسیب‌دیده، با تعیین راههای جایگزین و در برخی محورها با رفع موانع انسداد، راهگشایی صورت گرفته است و بازگشایی سایر محورهای مسدود شده نیز در دستور کار نیروها قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار