دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد

مناطق آزاد دانش‌آموزان نخبه را بورسیه می‌کنند

تهران (پانا) -  سازمان‌های مناطق آزاد از جریان استعداد‌یابی در حوزه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۰۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مناطق آزاد دانش‌آموزان نخبه را بورسیه می‌کنند

به گزارش روابط عمومی مناطق آزاد، مراسم تجلیل از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری سال 97 دبیرستان دانا و توانای منطقه آزاد چابهار با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در تهران برگزار شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست که با حضور تعدادی از پذیرفته‌شدگان کنکور سال 97 دبیرستان دانا و توانا منطقه آزاد چابهار برگزار شد بودن در این جمع را پر افتخار توصیف کرد و گفت: امروز برای من و همکارانم روز پر افتخاری است که در خدمت جوانان با استعداد و بی‌ریای چابهار هستم.
بانک افزود: با کمک هم می‌توانیم برای شکوفایی استعدادهایی که در درون فرد فرد هر جامعه است حجم عظیمی از خلاقیت رشد و استعداد و هم‌افزایی و افزایش علمی فرهنگی و اجتماعی را در کشور شاهد باشیم. متاسفانه با وجود استعدادهای فراوانی که در این سرزمین وجود دارد هنوز شرایط کافی و لازم برای شکوفایی این استعدادها فراهم نشده است.
وی استفاده از مبانی استعدادیابی در سیستم آموزش و پرورش کشور را مهم عنوان کرد و گفت: اگر سیستم آموزش و پرورش ما روزی بر مبنای استعدادیابی و شکوفایی خلاقیت طراحی و برنامه‌ریزی شود تک تک این انسان‌ها که در درون هر یک دنیایی از اندیشه، تفکر و استعداد نهفته است آنچنان برای خدمت به جامعه بسیج می‌شوند و وضع متفاوتی برای جامعه ایجاد می‌کنند که این استعدادها می‌توانند مسیر پر سنگلاخ رقابتی علمی و پژوهشی را کنار بزنند و از بسیاری از کشورها پیشی بگیرند و امکانات و ارزش‌های فراوانی را بیش از امروز به وجود آورند.
مشاور رئیس جمهوری تغییر در سبک و شیوه‌های نظام آموزشی را در کشف استعدادهای نهفته موثر خواند و افزود: تغییر نظام آموزشی در کشور منجر به یافتن استعدادها و شکوفایی آنها می‌شود. شما تعداد محدودی از این استعداد‌ها هستید که در وضع محدود شکوفا شده‌اید تا به مردم ایران و دانش‌آموزان کمتر برخوردار استان سیستان و بلوچستان پیام دهید که با کمترین امکانات می‌توان استعدادهای فراوانی را شکوفا کرد.
بانک گفت: اگر جریان استعدادیابی در کشور به حرکت درآید هیچ چیز جلودار پیشرفت کشور نخواهد بود و فرزندِ فرزندان شما به شما که پایه‌گذاران این جریان آموزشی هستید افتخار می‌کنند.
وی وجود استعداد و خلاقیت را مهم‌ترین مزیت انسان برشمرد و افزود: انسان سرشار از استعداد و خلاقیت است و این مهم‌ترین مزیت انسان بودن است. با خود بیاندیشیم که اگر انسان استعدادها و خلاقیت‌هایش شکوفا شود دنیا چه تغییرات شگرفی را خواهد داشت، تغییراتی که ما را به خدا و آنچه که در هستی خلق شده نزدیک می‌کند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: کشورهایی که آموزش آنها بر مبنای استعدادیابی است توانسته‌اند بسیاری از الگوهای جدید توسعه و تحولات جهان را به وجود آورند. شما با کمترین امکانات و استعداد و علاقه‌ای که داشتید توانسته‌اید بستری فراهم کنید که با دستان شما تبدیل به شکوفایی و خدمت‌رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان شوید.
بانک از اقدام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به دلیل پایه‌ریزی دبیرستان دانا و توانا در این منطقه با وجود محرومیت‌های فراوان تقدیر کرد و گفت: امروز مشاهده می‌کنیم کار مهم و مثبتی در حوزه آموزش و پرورش و جریان استعدادیابی در مناطق آزاد کشور انجام شده است و این بخشی از وظیفه ما در راستای توسعه جوامع محلی است.
هم چنین در این مراسم مشاور رئیس جمهوری از خدمات رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار که ظرفیت و فضای این دانشگاه را به فعالیت این دبیرستان اختصاص داده است تشکر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد تلاش‌ها برای به ثمر رسیدن بیشتر فعالیت‌ها در آموزش و پرورش روند پرشتاب‌تری به خود بگیرد.
مشاور رئیس جمهوری در این مراسم به موفقیت 24 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان دانا و توانا در کنکور سراسری سال 97 اشاره کرد و افزود: از صمیم قلب تبریک میگویم که از جمع 30 نفر از عزیزانی که در این دبیرستان تحصیل کرده‌اند ۲۴ نفر به دانشگاه‌های معتبر کشور راه پیدا کرده‌اند.
وی افزود: امیدوارم این کار که در سال گذشته شروع شده است با جدیت در این منطقه و سایر مناطق آزاد کشور ادامه پیدا کند.
بانک خطاب به دانش‌آموزان موفق این مدرسه گفت: شما نمونه موفقی از جامعه پر استعداد استان سیستان و بلوچستان هستید که با یک سال تغییر در نظام آموزشی توانسته‌اید به ایران اعلام کنید که هستید، استعداد دارید و آینده‌سازان خوبی برای کشور محسوب می‌شوید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان این مراسم از مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار خواست نسبت به تاسیس دبیرستان دخترانه این منطقه با همان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دبیرستان پسرانه اقدام کند و با برنامه‌ریزی بلند مدت تا ظرف مدت 5 سال این دبیرستان‌ها به یک مجموعه آموزشی بزرگ تبدیل شوند.
هم چنین حمایت تحصیلی و بورسیه برای پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های سراسری و راه‌اندازی صندوق دانش‌آموختگان دانا و توانا برای پشتیبانی و حمایت اقشار کمتر برخوردار در دوران تحصیل توسط سازمان منطقه آزاد چابهار از جمله مواردی بود که در این نشست به تصویب رسید.
مدرسه دانا و توانا در منطقه آزاد چابهار، با حمایت سازمان منطقه تاسیس و تحصیل دانش‌آموزانی که موفق به گذراندن آزمون ورودی شده‌اند کاملا رایگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار