رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران تأکید کرد: ضرورت بازنگری شورای معلمان در اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش

ساری (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران بر ضرورت بازنگری شورای معلمان در اسناد بالادستی نوع دوم شامل سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و آیین‌نامه اجرایی مدارس و ارائه راهکارهای عملیاتی بر اساس مقتضیات زمان تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران تأکید کرد: ضرورت بازنگری شورای معلمان در اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش

احمد کساییان در نشست برگزاری سمپوزیوم کارآمدی شورای معلمان که به صورت پایلوت برای مدیران و معلمان آموزش‌وپرورش ناحیه دو ساری در حال برگزاری است، نقش دانشگاه فرهنگیان در پنل تخصصی این سمپوزیوم را نقد و بررسی شورای معلمان از منظر اسناد بالادستی اعلام و اظهار کرد: «اهداف این طرح بررسی شورای معلمان از منظر اسناد بالادستی، نقد به اسناد بالادستی نسبت به موضوع شورای معلمات و ارائه راهبردهای اجرایی به مدیران اداره‌ها و مدارس و معلمان در افزایش کارآمدی شورای معلمان بر اساس اسناد بالادستی است.»

او چشم‌انداز ۱۴۰۴، قانون اساسی، برنامه ششم تپسعه، سند تحول بنیبادین آموزش‌وپروش، سند برنامه درسی ملی، آیین‌نامه اجرایی مدارس و کتب، مقاله‌ها و سایت‌های معتبر را به عنوان اسناد بالادستی برشمرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران به اصل ۱۰۰ قانون اساسی مربوط به شوراها و سیزدهمین هدف عملیاتی سند تحول بنیادیبن آموزش‌وپرورش مبنی بر نقش شوراهای آموزش‌وپرورش استان‌ مناطق و مدارس در تقویت فعالیت‌های تربیتی استان و منطقه و مدرسه در آهارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های ملی به عنوان دو منبع مورد بررسی اشاره کرد و گفت: «اصلاح قوانین و مقررات موجود و افزایش کارآمدی شوراهای درون‌مدرسه‌ای با تفویض برخی از اختیارات اداره و مدرسه به آنان برای مشارکت بیشتر مورد تأکید سیزدهمین راهکار عملیاتی سند تحول بنیادیبن است.»

کساییان ارکان و شوراهای مدرسه را چنین برشمرد: «مدیر مدرسه، شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان‌ شورای معلمان و شورای دانش‌آموزان» و در تعریف شورای معلمان گفت: «طبق ماده ۱۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس، شورای معلمان به منظور بحث و تبادل نظر و هماهنگی در امور آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه و تأمین مشارکت معلمان در حسن جریان آموزشی و پرورشی و اداریاداری مدرسه، شورایی به نام شورای معلامان با شرکت همه معلمان، مربیان و مشاوران مدرسه تشکیل می‌شود.»

او بر شرح وظایف روشن و عملیاتی، تعیین حدود اختیار و تفویض اختیارات مورد نیاز شورا از سوی اداره و مدرسه، پیش‌بینی اعتبارات و منابع مالی برای پیشبرد اهداف شورا، اجرای دقیق جلسه‌های شورای معلمان طبق بزنامه از قبل تعیین شده و نظارت و‌کنترل به موقع فرآیند شورای معلمان را از جمله راهبردهای اجرایی برای توسعه کارآمدی شورای معلمان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران در پایان به عنوان نتیجه نقد و بررسی انجام‌شده، بر ضرورت بازنگری شورای معلمان در اسیناد بالادسیتی نوع دوم شاما سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و آیین‌نامه اجرایی مدارس و ارائه راهکارهای عملیاتی بر اساس مقتضیات زمان تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار