تالاب کانی برازان مهاباد میزبان سه هزار خوتکای مهاجر شد

ارومیه (پانا)- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: نخستین مهمانان پاییزی تالاب کانی برازان شامل سه هزار قطعه خوتکای مهاجر وارد این تالاب بین المللی شدند.

کد مطلب: ۸۶۰۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تالاب کانی برازان مهاباد میزبان سه هزار خوتکای مهاجر شد

فاروق سخنور رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: نخستین دسته از خوتکاهای مهاجر با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی و آغاز فصل سرما و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان، وارد این تالاب شدند.

وی بیان کرد: این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب، مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه پرداخته و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرمتر ادامه می دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: این تالاب به دلیل تنوع غذایی و وضعیت و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده است که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند.

وی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت آبی تالاب کانی برازان اضافه کرد: این تالاب هم اکنون از وضعیت آبی مطلوبی برخوردار است که به علت خشک شدن سایر تالاب های حوزه دریاچه ارومیه پیش بینی می شود شمار پرندگان مهاجر این تالاب در روزهای آینده بیشتر شود.

سخنور مدت حضور پرندگان مهاجر در این تالاب را متفاوت عنوان کرد و گفت: برخی از گونه های پرندگان زودتر و برخی دیگر دیرتر این تالاب ها را ترک کرده و بعضی نیز زمستان خود را در تالاب های منطقه سپری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار