400 هزار بیمه شده تامین اجتماعی آذربایجان غربی بیمار خاص است

ارومیه (پانا)- مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: 400 هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را بیماران خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام اس تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۸۶۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
400 هزار بیمه شده تامین اجتماعی آذربایجان غربی بیمار خاص است

مقصود مقدمی کیا مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی افزود: این آمار 35 درصد جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی آذربایجان غربی را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: در مجموع یک میلیون و 150 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد 37 درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

مقدمی کیا افزود: 368 هزار نفر از این تعداد جزو بیمه شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه شدگان تبعی یعنی خانواده های این اعضا تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: این تعداد در بخش های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده و که حق بیمه پرداخت می کنند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه های حضوری از جمله اهداف و برنامه های تامین اجتماعی است، بیان کرد: اجرای بیمه الکترونیک یا همان بیمه همراه در مراکز درمانی استان آغاز شده است و دیگر نیاز به وجود دفترچه نیست.

مقدمی کیا بیان کرد: حذف دفترچه و الکترونیکی کردن دفاتر درمانی جلو هر گونه سوءاستفاده سودجویان را می گیرد.

وی ادامه داد: سامانه 1420 این اداره کل به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره های لازم به متقاضیان است و در صورت بروز مشکل راهنمایی های لازم صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار