در گفت و گو با پانا

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: مشکل بیمه کودکان بی سرپرست و بدپرست باید حل شود

کودکان نباید قربانی اختلاف پدر و مادر شوند

تبریز (پانا)- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، بیمه درمان کودکان بی سرپرست و بدپرست را از مشکلات مهم مراکز نگهداری این کودکان عنوان کرد و بر حل آن تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۵۹۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل دادگستری  آذربایجان شرقی: مشکل بیمه کودکان بی سرپرست و بدپرست باید حل شود

حکمتعلی مظفری در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه احسان تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن گرامی داشت روز جهانی کودک اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است کودکانی که به دلیل بد سرپرست بودن در شیرخوارگاه نگه داری می شوند به آغوش خانواده خود بازگردانده شوند و در صورتی که این امر امکان پذیر نشد، سرپرستی این کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به خانواده های متقاضی واجد شرایط و با حکم دادستان واگذار شود تا بتوانند در محیط گرم خانواده بزرگ شده و تربیت شوند.

وی افزود: یک سری مشکلات در راستای نگه داری این کودکان رها شده و بدسرپرست وجود دارد و از جمله این امر نیازمند هزینه هایی است که حتما باید دادستان برای حل این مشکلات ورود کرده و آن ها را برطرف کند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بیمه درمان این کودکان را ازدیگر مشکلات مراکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست عنوان کرد و افزود: در روند بازدید موردی را دیدم که تاکنون 14 عمل جراحی داشته و هنوز برای درمان کامل باید جراحی شود و با توجه به این که هزینه های درمان سنگین هستند باید مشکل بیمه این کودکان را حل کنیم.

مظفری با اشاره به رواج کودک آزاری گفت: کودکان امانت الهی در دستان پدر و مادر هستند و در متون دینی ما نیز به تربیت درست فرزندان توسط پدر و مادر تاکید فراوان شده است و اگر زن و شوهری با هم اختلاف داشته باشند نباید از آینده فرزند خود غافل شوند.

وی تصریح کرد: کودک آزاری عمل مذمومی است و از نظر قانونی نیز مجازاتی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار