استقرار پلیس گردشگری در بافت‌های تاریخی یزد

یزد (پانا) - رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر یزد از استقرار پلیس گردشگر در بافت‌های گردشگرپذیر یزد خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۹۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استقرار  پلیس گردشگری  در بافت‌های تاریخی یزد

سیدحسین آزادی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد با بیان اینکه کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و بین‌الملل جزو سه کمیسیونی بودند که در شورای پنجم تشکیل شدند اظهار داشت: در یک سال گذشته 41 جلسه و 27 مصوبه توسط این کمیسیون انجام شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: در ابتدای فعالیت اقدام به برگزاری نشست‌های مشترک با فعالان عرصه گردشگری و میراث فرهنگی کردیم و در ارتباط با اقداماتی که در شهر یزد نیاز است.

آزادی با تاکید بر اینکه بحث گردشگری هوشمند را در حال حاضر دنبال می‌کنیم که بتوانیم به عنوان یکی از ویژگی‌های شهر جهانی یزد به گردشگران ارائه کنیم عنوان کرد: در بحث زیرساخت‌ها با توجه به کمبودهایی که داشتیم و داریم جلسات متعددی برگزار کردیم و در ارتباط با اقامت، پروازهای داخلی و خارجی و موارد مختلف دیگر هماهنگی هایی انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تامین امنیت کامل گردشگران، با همکاری نیروی انتظامی استان قول مساعد گرفته شده که به‌زودی بحث پلیس گردشگر در بافت‌های گردشگرپذیر یزد ایجاد شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد عنوان کرد: در ارتباط با تابلوهای گردشگری هم جلساتی با دانشگاهیان یزد هماهنگ شد که خوشبختانه شهردار هم این موضوع را پیگیری کرده و در حال نمونه‌سازی برای نصب در سطح شهر یزد هستیم.

آزادی با اشاره به اینکه بحث خانه مسافر یکی از موضوعات مهم در شهر یزد است گفت: در این زمینه هم با فرمانداری، نهادهای امنیتی و دستگاه‌های متولی گردشگری و هتل‌ها جلساتی برگزار شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته اماکن با جدیت وارد موضوع شده و به ساماندهی خانه‌های مسافر در سطح شهر یزد بپردازند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد ادامه داد: بحث مشکل مدیریتی امیرچقماق در حال پیگیری است که هنوز به جای مطلوبی نرسیده ولی در حال پیگیری هستیم که بتوانیم مشکلات موجود را برطرف کنیم.

آزادی از تشکیل کمیته پیگیری خواهرخواندگی‌ها با یزد خبر داد و گفت: در این کمیته 10 شهر در نقاط مخلتف جهان انتخاب شدند و به دنبال ایجاد مرکز خواهرخواندگی در شهر یزد هستیم.

وی از نام‌گذاری یک خیابان در صفائیه یزد به نام یاسپرین که پیش از این خواهرخواندگی آن با یزد انجام شده بود خبر داد و گفت: در این شهر هم با پیگیری صورت گرفته نام‌گذاری با عنوان یزد صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار