برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس واجد شرایط در سال تحصیلی 98-97

یزد (پانا) - رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش از برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس واجد شرایط طی روزهای آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۹۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس واجد شرایط در سال تحصیلی 98-97

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش از برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس واجد شرایط طی روزهای آینده خبر داد.
ابراهیم پیمان فر گفت : جایگاه و اهمیت انجمن اولیاء و مربیان و رسالتی که این نهاد مردمی و تأثیرگذار دارد می تواند به عنوان پل ارتباطی خانه و مدرسه نقش مهمی را ایفا کند.
وی درباره زمان برگزاری انتخابات اظهار داشت: مدیران مدارس می بایست حداکثر تا نیمه اول مهرماه نسبت به برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان اقدام نمایند و مهلت نهایی برای مدارسی که دلایل توجیهی آنان توسط مدیر به تأیید اداره آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد تا 15 آبان ماه خواهد بود.
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان با تأکید بر اینکه تشکیل انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس اعم از دولتی، غیردولتی، هیأت امنایی، استثنایی، مدارس زیر مجموعه مجتمع های آموزشی، شبانه روزی، نمونه دولتی، شاهد، استعداد درخشان و مراکز پیش دبستانی مستقل الزامی است، در خصوص مدارس بزرگسالان و مدارس کم جمعیت (کمتر از 10 نفر) که امکان تشکیل انجمن نمی باشد گفت : برابر تبصره 2 ماده 14 آیین نامه اجرایی مدارس، وظایف انجمن این مدارس به عهده مدیر مدرسه می باشد.
ابراهیم پیمان فر افزود : در مدارسی که عده دانش آموزان 300 نفر باشد، تعداد اولیای منتخب جمعاً 8 نفر خواهد بود که 5 نفر اول عضو اصلی و 3 نفر بعدی عضو علی البدل می باشند و به ازای هر 50 نفر دانش آموز یک نفر از اولیاء به اعضای اصلی اضافه می شود و حداکثر اعضای اصلی منتخب در مدارس بیش از 700 نفر دانش آموز، 13 نفر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار