رنگ و آب دنیای خیال در دنیای واقعی

شیراز (پانا ) _مدرس و پژوهشگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در خصوص نقش اهمیت قصه گویی گفت: ذات قصه شرین و آرامبخش است و همانطور که خداوند کریم اکثر روایت ها و درس های زندگی را در قالب قصه به بندگان خود آموزش داده است آموزنده است.

کد مطلب: ۸۵۹۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رنگ و آب دنیای خیال در دنیای واقعی

علی خانجانی در حاشیه ی جشنواره استانی ،بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شیراز در گفت و گو با پانا افزود: افراد به وسیله قصه و داستان با فرهنگ ملل ،آداب و رسوم و سبک زندگی نسل های دیگر آشنا و ارتباط برقرار میکنند.

وی ادامه داد: مخاطب قصه ها رده های سنی متفاوتی دارد، کودکان اغلب به داستان هایی با شخصیت حیوانات جذب می‌شوند و نوجوانان به سمت داستان هایی قهرمان گونه میروند .

او معتقد است داستان ها به طور غیر مستقیم به ما علم شخصیت شناسی میدهند همان طور که متوجه میشویم کدام شخصیت داستان نقش خوب را ایفا میکند و کدام شخصیت نقش بد .

وی در ادامه گفت در فرهنگ کشور ما قصه گویی بسیار رواج دارد ما در ایران شب یلدا داریم که افراد کوچک تر پای قصه افراد با تجربه مینشینند و از آنها درس زندگی میگیرند .

وی در پایان به تاثیر شنیدن قصه به صورت چهره به چهره تاکید کرد و گفت: با تغیر لحن آوایی و ارتباط چشمی با مخاطب به تاثیر گذاری آن افزوده میشود.

خبرنگار: کیمیا موحد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار