مدیرکل جدید کانون پرورش فکری گلستان

لزوم برنامه‎ریزی دقیق در حوزه کودکان و نوجوانان

گرگان (پانا) - مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان بر لزوم برنامه‎ریزی دقیق در حوزه کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: باید چالش‎ها را پیدا و برای آن برنامه اجرایی تعریف کنیم.

کد مطلب: ۸۵۹۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم برنامه‎ریزی دقیق در حوزه کودکان و نوجوانان

محبوبه رجب‎نسب در مراسم معارفه خود اظهار کرد: امروز کارشناسان اذعان دارند یک کشور برای رسیدن به توسعه در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و ... باید به توسعه انسانی دست یابد.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم نیازمند مقوله آگاهی هستیم که مهم‎ترین بخش آگاهی خودآگاهی است که با شناخت و ادراک است و لازمه دستیابی به این مهم اهتمام به مقوله کتابخوانی است.

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تأکید کرد: باید روی کودکان برنامه‎ریزی داشته باشیم و فرهنگ کتابخوانی را برای آنها ترویج کنیم تا یاد بگیرند چه کتابی و چه میزان کتاب بخوانند.

رجب‎نسب با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها وظیفه ما نیست، افزود: تمامی دستگاه‎های فعال در حوزه پژوهش و تشکل‎ها در این حوزه مسؤولیت دارند.

وی با طرح این پرسش که آیا جایگاه کودکان و نوجوانان مطلوب است، بر لزوم برنامه‎ریزی دقیق در این حوزه تأکید کرد و یادآور شد: برگزاری همایش‎ها و جشن‎ها لازم است اما نباید هدف باشد در واقع باید چالش‎ها را پیدا و برای آن برنامه اجرایی تعریف کنیم که در این راستا چشم‎انداز 10 ساله و برنامه پنج ساله را به‎عنوان محور فعالیت دنبال خواهم کرد.

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه زمانی برنامه‎ای به نتیجه می‎رسد که به مرحله اجرا برسد، متذکر شد: چه میزان توانستیم وارد دنیای کودکان شویم و با دنیای مدرن ارتباط برقرار کنیم، کانون چه میزان به فضای مجازی وارد شده تا برای فرهنگ‎سازی و تغییر مشهود در جامعه اقدام کند.

رجب‎نسب ادامه داد: یکی از مشکلات همه جوامع موضوعات زیست‎محیطی است و زباله به‎عنوان طلای سیاه محسوب می‎شود و می‎تواند منبع درآمدزایی برای کشور باشد و اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند نهادینه کند اما این پرسش مطرح است که چه میزان این مفاهیم را برای کودکان آموزش دادیم و تفکیک از مبدا را در جامعه نهادینه کردیم.

وی به شعار سال اشاره کرد و گفت: چطور می‎توانیم از جوان بخواهیم تولید داخل داشته باشد اما زیرساخت آن فراهم نباشد در واقع برای تحقق شعار سال لازم است کودک کارآفرین تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار