معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش :

گردهمایی توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن، یک جلسه راهبردی و اثر بخش است

نیشابور(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: گردهمایی توانمند‌سازی مدیران مراکز دارالقرآن، یک جلسه راهبردی و اثر بخش و اثر گذار در مجموعه ماموریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است

کد مطلب: ۸۵۹۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن، یک جلسه راهبردی و اثر بخش  است

علیرضا کاظمی چهارمین در اختتامیه دوره توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور با شعار "کار و تلاش جهادی و وقت شناسی" در امروز در اردگاه شهید رجایی باغرود نیشابور گفت: گردهمایی توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن، یک جلسه راهبردی و اثر بخش و اثر گذار در مجموعه ماموریت های دستگاه تعلیم و تربیت است. راهبردی که خداوند منان برای نبی مکرم اسلام(ص) برای هدایت مردم تبیین نموده است راهبرد قرآن کریم است.

وی افزود: امروز بسیاری از آسیب‌ها که جامعه و خانواده‌های ما متحمل می‌شوند ناشی از نبود فرهنگ قرآنی و غفلت در ترویج این فرهنگ است چرا که خداوند خود، قرآن را ریشه موفقیت و هدایت و مستحکم‌ترین مسیر و صراط مستقیم معرفی می کند.

کاظمی گفت: فعالیت‌های قرآنی باید اولویت اول نظام تعلیم و تربیت باشد چراکه تربیت قرآنی و بسط و نشر آن می تواند ما را از چالش‌های پیچیده اجتماعی، سیاسی و...نجات دهد و این وظیفه سنگین بر عهده طلایه داران ترویج فرهنگ قرآن در سطح کشور یعنی مدیران مراکز دارالقرآن است.

وی اظهار کرد: امروز تنها راهبرد برون رفت کشور از مشکلات تربیت قرآنی است و شرط لازم برای تحقق آن تمسک به قرآن و انس با این کتاب نورانی است.

کاظمی ادامه داد: تنها کانون های انتشار وآیات نورانی قرآن کریم دارالقرآن هاست و لذا توسعه و تقویت همه جانبه این مراکز در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.انتظار ما این است که دارالقرآن ها پرچم دار توسعه و ترویج قرآن و صدای رسا و طنین انداز آموزه های قرآنی و مرکز نشر معارف قرآنی باشند و الگوهای عملی معارف قرآنی را به دانش آموزان معرفی کنند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی،برنامه ریزی بر اساس منابع و ظرفیت های موجود ،توجه جدی به فعالیت های حوزه عترت و نماز در کنار توجه به فعالیت های قرآنی و بهره گیری از تجربیات برتر از جمله نکاتی است که باید مورد توجه مدیران مراکز دارالقرآن قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار