رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان ری خبر داد:

اختصاص بسته های حمایتی به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امدادشهرری

شهرری(پانا)- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان ری از اختصاص بسته های حمایتی شامل کالا و ارزاق به دانش آموزان تحت پوشش این نهاد خبرداد.

کد مطلب: ۸۵۹۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بسته های حمایتی به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امدادشهرری

یدالله صفری در حاشیه مراسم مهر عاطفه ها در مدرسه دخترانه عفاف آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ودر گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران اظهار کرد: جشن عاطفه ها ازسال 1376 که بودجه کمیته امداد کفاف حمایت دانش آموزان نیازمند سراسر کشور را نمی داد و نیاز به کمک خیرین و دیگر مردم نیکوکار احساس می شد ،توسط مسئولین این نهاد طراحی و آغاز شد.

وی در ادامه با اشاره به کشوری بودن این برنامه گفت: چندسالی است که این برنامه در دو مرحله اجرا می شود که یک مرحله در پایگاههای کمیته امداد و ستادهای نماز جمعه برگزار می شود که امسال در چهاردهم و پانزدهم شهریور بود و دومین مرحله آن امروز یازدهم مهر 97در مدارس کل کشور برگزار می شود و دانش آموزان برای یاری دوستان نیازمند خود اقدام می کنند.

صفری در باره وجوه جمع آوری شده در مدارس گفت: این کمک ها با توجه به شناختی که مدیر و اولیای مدرسه از دانش آموزان نیازمند دارند در خود مدرسه هزینه می شود.

رئیس کمیته امداد ری با بیان این که این کمیته در شهرستان ری 550 دانش آموز و 110 دانشجوی تحت پوشش دارد اظهار داشت: امسال بسته های حمایتی شامل کالا و ارزاق به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به جهت کم کردن فقر تغذیه ای اختصاص داده می شود.

صفری تصریح کرد: گروه های مشخص از افراد می توانندتحت پوشش حمایتی کمیته امداد قرار بگیرند که دسته اول خانواده های بی سرپرست به دلیل فوت و طلاق هستند و خانواده های نیازمندی که سرپرست آنها زندانی هستند جزو دسته دوم می باشند.

وی از خانواده های بدسرپرست یا دارای سرپرست از کار افتاده و سالمندان روستایی که درآمد ندارند و نیاز به حمایت دارند را به عنوان دسته دیگر نام برد.

صفری در پاسخ به نحوه دسترسی افراد نیازمند و شرایط برخورداری از کمک این کمیته گفت: افراد نیازمند از سه طریق می توانند به کمیته امداد معرفی و در صورت احراز شرایط تحت حمایت قرار بگیرند که اولین راه ورود به سایت کمیته امداد و ثبت نام در آن است که این افراد به ادارات کمیته در منطقه های خود معرفی شده و بررسی های کارشناسی صورت می گیرد و در صورت تایید تحت پوشش قرار میگیرند.

وی دومین راه را از طریق مکاتبه و معرفی از طرف مدارس ادارات و تمامی دستگاههایی که مردم و نیازمندان به آن ها مراجعه می کنند مثل شورای شهر و مساجد برشمرد و گفت: راه سوم مراجعه به کمیته امداد و تشکیل پرونده به صورت حضوری است که پرونده های افراد برای بررسی های کارشناسی به جریان در خواهد آمد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار