برگزاری مراسم نمادین جشن عاطفه در دبستان حضرت زینب ناحیه 3 مشهد

مشهد(پانا)- مراسم نمادین جشن عاطفه ها با حضور استاندار خراسان رضوی در دبستان حضرت زینب ناحیه 3 آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۹۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم نمادین جشن عاطفه در دبستان حضرت زینب ناحیه 3 مشهد

حسین شادکام معاون هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تشکر از پیگیری های سازمان دانش آموزی استان و ناحیه 3 آموزش و پرورش مشهد همچنین همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: مراسم مهر عاطفه ها جهت نهادینه کردن سنت حسنه وقف کار بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: امیدواریم رفتار های خیری که در فکر و عمل و دست دانش آموزان ما به بار خواهد نشست باقیات و صالحات باشد
شادکام گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان تمام ساحتی است و یکی از این شش ساحت تربیتی، تربیت اخلاقی است و یکی از سنت های زیبا در فرهنگی دینی و ایرانی ما سنت انقاق و نوع دوستی که جلوه های آن می توان به برگزاری مراسم جشن عاطفه ها در آغاز سال تحصیلی و جشن نیکو کاری در پایان سال شمسی اشاره کرد.در سال گذشته بالغ بر 400 میلیون تومان کمک های نقدی و 400 میلیون تومان نیز کمک های غیر نقدی در جشن عاطفه ها جمع آوری شد.

وی گفت: باتوجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه بخشی از افرادی که با خصلت زالو صفتانه با جان مردم می افتتند کسانی هستند که در دوره نقش پذیری برای انفاق و نوع دوستی تربیت نشده اند.

حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال جشن عاطفه‌ها در دو مرحله در شهریور و مهرماه برگزار شد گفت: در مرحله اول برگزاری این جشن، نیکوکاران در خراسان رضوی چهار میلیارد و 200 میلیون تومان کمک کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها را ترویج فرهنگ احسان و انفاق در بین دانش آموزان دانست و ادامه داد: دانش آموزان سفیران انفاق و نیکوکاری در مدارس محسوب می‌شوند.
آسوده اعلام آمادگی کمیته امداد استان در فراهم کردن بستر تحصیل برای دانش آموزان نیازمند و غیر مددجو را اعلام کرد و افزود: این امر به‌منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان نیازمند است تا فقر مالی سبب عدم ادامه تحصیل آن‌ها نشود.
وی ادامه داد: این نهاد در استان 35 هزار بسته تحصیلی و نوشت‌افزار را تا قبل از شروع سال تحصیلی تهیه کرد که 25 هزار مورد آن بین دانش آموزان مددجو و باقی آن بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان اینکه صف اعطای تسهیلات کارگشایی و اهدای جهیزیه به مددجویان تحت حمایت نیز صفر شده است افزود: همچنین در سه‌ماهه اخیر با توجه به بحران‌های اقتصادی و حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی علاوه برافزایش 14 درصدی حقوق مددجویان، 9 هزار خانوار به چرخه حمایتی این نهاد در خراسان رضوی وارد شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار