صوفی : شهرداری همگام با برنامه‌های اسکان بشر ملل متحد است

همدان (پانا) - شهردار همدان گفت: این مجموعه در راستای سیاست ها و برنامه‌های اسکان بشر ملل متحد به منظور ترویج و ارتقای توسعه اجتماعی و زیست محیطی اسکان بشر و دستیابی به هدف مسکن درخور برای عموم تلاش می‌کند که به طور قطع برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۹۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
صوفی : شهرداری همگام با برنامه‌های اسکان بشر ملل متحد است

عباس صوفی همزمان با روز جهانی اسکان بشر 2018 پیامی را صادر کرد و افزود: روز جهانی اسکان بشر که همه ساله در نخستین دوشنبه ماه اکتبر جشن گرفته می‌شود، توجه همگان را به وظایف سازمانی برنامه اسکان بشر ملل متحد برای ترویج سیاست‌های توسعه پایدار شهری که در نهایت موجب فراهم کردن مسکن مناسب برای همگان می‌شود، جلب می‌کند. وی ادامه داد: این سازمان بین‌المللی می‌کوشد تا با پیشگامی در فرآیند شهری‌شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیازهای توسعۀ شهری، رشد شهرها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه فراگیر برای همۀ شهروندان، تبدیل کند.

صوفی گفت: همانطورکه در وبگاه اسکان بشر ملل متحد آمده، موضوع امسال، مدیریت پسماند شهری است؛ بنابراین در سال 2010 تخمین زده شد که هر روز 8/0 کیلوگرم پسماند توسط هر فرد در جهان تولید می‌شود و به دلیل افزایش مصرف و راهبردهای مدیریتی غیرمؤثر پیش‌بینی می‌شود که میزان کل پسماند تولید شده تا سال 2050 به 9/5 میلیارد تن در سال افزایش یابد.

به گفته وی، شهرها بخش عمده‌ای از بودجه خود را صرف مدیریت پسماند جامد شهری می‌کنند که باید در اولویت دستورکار شهرها، شهروندان و دولت‌ها در سطوح ملی و محلی باشد و شهرها باید به «شهرهایی با مدیریت هوشمندانه پسماند» تبدیل شوند.

شهردار همدان همچنین گفت: با توجه به اینکه نیازها و رویکردهای مدیریت پسماند شهری از شهری به شهر دیگر متفاوت است، برنامه اسکان بشر ملل متحد توصیه دارد که راهکارها بر اساس سرمایه‌ها و نقاط قوت شهرها توسط مدیریت پسماند رسمی، غیررسمی و با بخش‌های سرمایه‌گذاری کوچک اتخاذ شوند.

صوفی با تأکید بر اینکه دولت‌های محلی می‌توانند با تمرکز ویژه بر مدارس از طریق مشارکت با گروه‌های مدنی و حمایت‌کننده، آگاهی عمومی را افزایش دهند، اظهار کرد: شهرداری همدان نیز در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار به ارائه آموزش‌های گسترده به اقشار و سنین مختلف اعم از معلمان، دانش‌آموزان، اصناف و... با کمک و همراهی سازمان‌های مردم‌نهاد و آگاه‌سازی شهروندان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری همدان، برنامه‌های اجرایی مهمی را از قبیل جمع‌آوری و پردازش پسماندهای شهری روزانه به میزان 420 تن زباله، جمع‌آوری و مدیریت پسماندهای عفونی و بیمارستانی و جمع‌آوری و پردازش هزار و 900 تن پسماندهای ساختمانی را در دستور کار قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار