تجهیز کتابخانه دبستان الهام شریعت کاشمر به همت خبرنگار پانا

کاشمر(پانا)- باهمت و پی گیری دانش آموز کلاس ششم دبستان وخبرنگارافتخاری پانا کتابخانه ای آموزشگاهی به نام و یاد یک شهید تشکیل و با کتابهای جدید و جذاب تجهیز شد.

کد مطلب: ۸۵۹۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز کتابخانه دبستان الهام شریعت کاشمر به همت خبرنگار پانا

در ایام تعطیلات تابستانی و در زمانی که بسیاری از دانش آموزان مشغول تفریح وشرکت در کلاس های مورد علاقه خود بودند یک دانش آموز کلاس ششمی که از خبرنگاران فعال پانا نیز هست با مراجعه به مراکز و افراد خیر و کمک گرفتن از آشنایان و اقوام نیکوکار خود اقدام به تشکیل کتابخانه ای به نام « شهید محمد آسوده فروتقه » نمود .

فرزاد آسوده، مسئول کتابخانه شهید محمد آسوده در گفتگوی صمیمی انگیزه خود را از تشکیل کتابخانه جذب دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سطح مطالعه آنان اعلام نموده و گفت امیدوارم روح شهید از من راضی باشد.

آسوده در مورد نحوه تاسیس کتابخانه گفت: از آنجا که مدرسه ما دارای کتابخانه های کلاسی بوده و آن کتابها نیزاکثرا قدیمی می باشد با راهنمایی رابط خبرگزاری پانا و معاون پرورشی مدرسه در ایام تابستان که با خبرگزاری همکاری می کردم و برای مصاحبه به مراکز مختلف می رفتم تصمیم گرفتم از فرصتی که برایم پیش آمده و می توانم با افراد مسئول و خیر دیدار داشته باشم استفاده بهینه نموده و برای مدرسه کتابخانه ای با کتابهای مفید و جذاب تهیه نمایم. با کتابخانه ها و مجمع خیرین کتابخانه ساز تماس گرفیم و با مقداری پول که از اقوام و افراد خیر جمع آوری کرده بودیم کتابهایی خوبی با تخفیف از انتشارات مورد تایید تهیه نمودیم کتابهایی نیز از افراد خیر و آشنایان به کتابخانه هدیه شدو توانستیم قبل از شروع سال تحصیلی کتابها را شماره گذاری و با شروع مدرسه از دانش آموزان عضو گیری و فعالیت خود را آغاز نمودیم.

مسئول کتابخانه دبستان افزودمن خودم به کتاب های روایتی - علمی و داستانی و همچنین طنز علاقه دارم و به بچه ها هم توصیه می کنم کتابهای غیر درسی را مطالعه نمایند. وی ادامه داد به نظر من علت بی توجهی دانش آموزان به کتاب های غیر درسی این است که کتاب خوب در اختیار آنان نیست .

آسوده در مورد نحوه کتابخوان شدن خود گفت من هم ابتدا کتابهای کوتاه و سطح پایین را مطالعه می کردم ولی الان به بسیاری از کتابها علاقمند هستم و براحتی می توانم کتابهای سطح بالا را درک کنم.وی به عنوان یک جمله در وصف کتاب گفت : سعی کنیم کتاب بخوانیم و کتاب هدیه بدهیم.

فرزاد آسوده در پایان ضمن قدردانی از آقای تنها مدیر دبستان ازآقایان شهابیان ، افشاری و صادقی و شهری به عنوان کسانی که بیشترین همکاری را در راه اندازی کتابخانه داشته اند تشکر نموده و پیشاپیش از جناب آقای بدیع زادگان که قول مساعد برای اهدای کتاب به کتابخانه شهید محمد آسوده را داده اند سپاسگزاری نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار