در گفت‌وگو با پانا

ابتکار: گزارش وضع زندان زنان به زودی در اختیار رئیس‌جمهوری قرار می‌گیرد

جزییات طرح توان‌افزایی خانواده‌های زندانیان در شورای اجتماعی کشور بررسی می‌شود

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت گزارشی درباره وضع زندان زنان تهیه شده است که به‌زودی برای رئیس‌جمهوری ارسال خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: گزارش وضع زندان زنان به زودی در اختیار رئیس‌جمهوری قرار می‌گیرد

معصومه ابتکار درباره آخرین اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در راستای آزادی زنان زندانی دارای جرایم غیرعمد به پانا گفت: معاونت طی سال گذشته به‌طور جدی روی این موضوع کار کرده است و از زندان زنان در شهرهای ارومیه، تبریز، کرمان و مشهد بازدید کرده‌ایم و گزارشی درباره وضع زندان زنان تهیه شده است که به‌زودی برای رئیس جمهوری ارسال خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری افزود: کارهای خوبی در ارتباط با مهارت‌های زندگی و آموزش مهارت‌هایی همچون قالی‌بافی و صنایع دستی برای زنان زندانی انجام شده است که این موضوع فقط 30 تا 40 درصد زندانیان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت وضع مادران زندانی‌ که دارای کودک خردسال هستند، گفت: برخی زندان‌ها مهدکودک دارند و تا سه سالگی از این کودکان نگهداری می‌کنند اما بعد از آن کودکان رها می‌شوند و اینجاست که آسیب‌ها زیاد است. شعاری را تحت عنوان «زندان، جای مادران نیست» مطرح کرده‌ایم اما تا تحقق این شعار خیلی باید کار کنیم.

ابتکار درباره تداوم اجرای پویش ارمغان نیز گفت: پویش ارمغان که مربوط به آزادی زندانیان زن دارای جرایم غیرعمد است ابتدا در یک نوبت از سوی دکتر مولاوردی، معاون سابق معاونت زنان اجرا شد. پس از آن ما در دو نوبت این برنامه را با همکاری ستاد دیه و سازمان زندان‌ها اجرا کردیم. با قوه قضاییه هم مکاتبات زیادی انجام داده‌ایم و اخیرا هم در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با وزیر دادگستری امضا کرده‌ایم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین برای توان‌افزایی خانواده‌های زندانیان پیشنهادی ارائه کرده‌ایم که در شورای اجتماعی کشور در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار