معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

بانک‌ها شتاب دهنده سرمایه‌گذاری و انگیزه بخش کارآفرینان هستند

سنندج(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: بانک می توانند به سرمایه گذاری ها در کردستان شتاب دهند و در کارآفرینان جرات و انگیزه ببخشند.

کد مطلب: ۸۵۹۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بانک‌ها شتاب دهنده سرمایه‌گذاری و انگیزه بخش کارآفرینان هستند

حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان، بانک ها را یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی در کشور عنوان و یادآوری کرد: این نقش در کردستان پررنگ تر است.
وی خاطرنشان کرد: مردم کردستان برای ایجاد اشتغال که اغلب اشتغال های خرد و کوچک هستند به منابع مالی بانک ها نیاز دارند.
فیروزی افزود: بهبود و رونق فضای کسب و کار و همچنین فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری را نیازمند حمایت بانک ها دانست و اذعان داشت: بانک های کردستان می توانند به حل مساله مهم و اساسی بیکاری در استان کمک کنند.
وی تاکید کرد: باید فرایندها، ساختار و سیستم، و روش ها و رویه ها تغییر یابد تا بتوانیم شتاب بیشتری به توسعه استان بدهیم و جمع های هم اندیشی استان ما را به این نتیجه رساند که تغییرات روبنایی اگرچه برای توسعه استان لازم است اما کافی نیست و به تغییرات زیربنایی نیاز داریم.
معاون استاندار افزود: علیرغم ایجاد تغییرات روبنایی در استان، ما همچنان در حاشیه توسعه هستیم بنابراین باید الگوهای ذهنی خود را تغییر دهیم.
فیروزی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی و در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم، این نامگذاری و این شرایط جدیدمسوولیت شما را سنگین تر می کند
وی اذعان داشت: طی ۳۰ سال آینده اگر هرسال نسبت مصارف به منابع بانک ها ۴۰۰ درصد باشد می توانیم انیدوار باشیم که اقتصاد ما توسعه پیدا کند و از وضعیت معیشتی خارج شویم.
فیروزی همچنین گفت: کردستان به ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری طی بازه زمانی ۳ ساله نیاز دارد تا از لحاظ اشتغال، سرمایه و درآمد سرانه به میانگین کشوری برسد و بانک ها در تامین این ۴۰ هزار میلیارد تومان نقش بسزایی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار