معاون عمرانی استاندار کردستان: حمل مواد خطرناک از جاده مریوان آسیب‌زا است

مریوان(پانا)-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان️: تعیین میزان ضریب دخالت دستگاه‌ها در مدیریت تالاب زریبار امری لازم در راستای پیشبرد برنامە‌ها و اجرای مصوبات مرتبط با طرح نجات بخشی است.

کد مطلب: ۸۵۸۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمرانی استاندار کردستان: حمل مواد خطرناک از جاده مریوان آسیب‌زا است

امیر قادری معاون عمرانی استاندار کردستان در جلسه ستاد نجات بخشی تالاب زریبار که با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در مریوان برگزار شد تعیین میزان دخالت دستگاه‌ها در مدیریت تالاب زیبار را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعیین میزان ضریب دخالت دستگاه‌ها می‌تواند به هم افزایی بیشتر در جهت نجات بخشی تالاب زریبار باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون جلساتی برای نجات دریاچه زریبار برگزار شده است اظهار داشت:؛مصوباتی در این خصوص داشته ایم که بخاطر اجرایی و بخش‌های دیگری یه سبب کمبود اعتبارات اجرایی نشده است.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر مشکلات زیست محیطی استان نظیر آتش سوزی‌ها و تخریب اراضی ملی اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود اعتبارات بیشتری به ادارات استانی از محل منابع ملی صورت بگیرد .

معاون عمرانی استاندار کردستان همچنین معضل ریزگردها را نیز از نظر دور نداشت و اضافه کرد: ریزگردها استان کردستان را کاملا تحت تاثیر قرار داده‌اند که متاسفانه در سطح کشور کردستان نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در یک پایش ۹۰ روزه تهران دارای ۱۶ روز ناسالم داشته که این میزان در استان ۳۷ روز بوده است.

قادری همچنین حمل مواد خطرناک از جاده های مریوان را دیگر معضل این شهرستان دانست و افزود: تکلیف ترانزیت مواد خطرناک از این جاده باید مشخص شود، ما معتقدیم درآمد اندک حاصله از ترازیت این مواد به مشکلات زیست محیطی که ایجاد می‌کنند نمی‌ارزد.

وی در ادامه با بیان اینکه سالنه ۴۱۶ هزار تن پسماند در استان تولید می‌شود که دفن غیر اصولی آن به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای مواجه با این مشکل باید اعتبارات مناسبی در اختیار شهرداری ها و دهیاری‌ها قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار