معاون وزیر کشور عراق خبر داد؛

تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای ارائه خدمات به زوار اربعین

ایلام (پانا) - معاون وزیر کشور عراق تاکید کرد که بغداد برای ارائه خدمات بهتر به زوار آمادگی لازم را دارد.

کد مطلب: ۸۵۸۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای ارائه خدمات به زوار اربعین

سپهبد بدر ناصر، معاون وزیر کشور عراق، در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران گفت: عراق برای ارائه خدمات بهتر به زوار آمادگی لازم را دارد و کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق ایجاد شده است که بتوانند در تردد زائران تسهیل انجام شود.

سردار مصطفی مرادیان وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: بر اساس یادداشت تفاهمی میان دو کشور در خصوص اربعین حسینی امضا شده است که هدفش روان‌سازی تسهیل در حرکت زوار است امسال هماهنگی‌های لازم در سه مرز شلمچه، چذابه و مرز مهران انجام شده است.

وی اظهار کرد: کمیته مشترکی و کارگروهی تعریف شده است که تفاهم‌نامه بین دو کشور را که به امضای وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق رسیده است، اجرایی می‌کند این کارگروه کارش هماهنگی مرزها تا عتبات و برگشت دوباره زائران را زیر نظر دارد.

این مسئول تصریح کرد: در زمینه صدور ویزا مشکلی نخواهیم داشت، سفارت با ایجاد دفاتر صدور ویزا و نیز کنسولگری کارش را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه شعار امسال اربعین «الحسین یجمعنا» است، گفت: شعار امسال یعنی وحدت، وحدت زوار فرقی میان ملیت‌ها نمی‌گذارد و هدف همه جمع شدن با هدف امام حسین(ع) است که ان‌شاءالله با این شعار جلو فتنه‌گری‌های احتمالی دشمنان دو کشور و دو ملت گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار