زنگ خاموش در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان نواخته شد

سنندج (پانا) - همزمان با روز جهانی ناشنوایان "زنگ خاموش ویژه ناشنوایان " در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان نواخته شد.

کد مطلب: ۸۵۸۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خاموش در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان نواخته شد

در مراسمی با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان و جمعی از مسئولین استانی، زنگ خاموش همزمان با روز جهانی ناشنوایان به صورت نمادین در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج نواخته شد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در این مراسم گفت: بیش از 380 دانش آموز ناشنوا وکم شنوا در 16 شهرستان در سطح استان با استفاده از خدمات ویژه آموزشی ،پرورشی و حمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان در مراکز ویژه ومدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تأکید کرد: شنوایی یک توانمندی حیاتی است و اگر مشکل کم شنوایی یا ناشنوایی فرد درمان نشود دچار اختلالات زبانی شده و در زمینه های گفتار،گوش کردن ،خواندن ،نوشتن ،موفقیت های تحصیلی ،ورود به تحصیلات عالیه، آرمان ها و شغل دچار مشکل می شود.

وی با بیان اینکه ناشنوایان برای جامعه هنوز ناشناخته هستند و جامعه نسبت به آنان و نوع معلولیتشان شناخت کمتری دارد؛ یادآور شد: ناشنوایی بدترین نوع معلولیت است و فرد ناشنوا ارتباطش را با سایر افراد از دست می دهد.

رنجبر اضافه کرد: نظام آموزشی ویژه باید به گونه‌ای طراحی شود که در مدارس امکان شناسایی توانایی و استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت فعالیت در مشاغل مناسب پس از پایان تحصیلات فراهم شود بطوریکه دانش آموزان ویژه آموزش های لازم را حین تحصیل فراگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار