برگزاری آئین تجلیل ازسرداران هشت سال دفاع مقدس در ورامین

ورامین (پانا) - به همت فرمانداری شهرستان ورامین ، مراسم تجلیل از بیست و یک نفر امیران و سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۸۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین تجلیل ازسرداران هشت سال دفاع مقدس  در ورامین

در این مراسم سردارمحسن شیخی، در سخنانی اظهار کرد: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، پیگیری مسائل مربوط به شهدای گمنام است که احداث یادمان شهدا ، یکی از مواردیمیباشد که در طول سال های گذشته در دستور کار قرار داشته است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ یادمان شهدای کل کشور ، 250 یادمان در استان تهران احداث شده که این امر نقش به سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا می کند.

وی از ساخت موزه دفاع مقدس به عنوان یکی دیگر از اقدامات بنیاد حفظ آثار یاد کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای جهان تلاش دارند تا نداشته های خود را به داشته و ضدارزش های خود را به ارزش تبدیل کنند حال که ما از ارزش های بسیاری در حوزه دفاع مقدس برخورداریم باید از آن ها حراست کرده و این ارزش ها را در معرض دید عموم قرار دهیم.

شیخی با بیان این که درحال حاضر هیچ یک از شهرستان های استان تهران از موزه دفاع مقدس برخوردارنیست، اظهارکرد: با توجه به وسعت استان و نقش تهران در دوران هشت سال دفاع مقدس ، در سه منطقه جنوب شرق استان تهران به مرکزیت ورامین ، شرق تهران به مرکزیت دماوند و غرب تهران به محوریت شهریار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مستقر شده است.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفت و تأمین زیرساخت های مورد نیاز ، زمینه احداث موزه در ورامین ، شهریار و دماوند فراهم شده که از این بین ، ورامین از ظرفیت بهتری برای این امر برخوردار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران افزود : امروز همه افراد وظیفه دارند تا با فعالیت های فرهنگی اجازه ندهند که ارزش های دفاع مقدس به فراموشی یا تحریف شود ، دوران هشت سال دفاع مقدس نیاز به غلو کردن و بزرگ نمایی ندارد بلکه باید با بیان واقعیت ها ، آن را حفظ کرد.

وی با تأکید بر نقش فضای مجازی در اطلاع رسانی در خصوص دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز فضای مجازی ، به فضایی حقیقی در جامعه تبدیل شده است و اهمیت آن تا همین حد که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تأکید داشته اند و این گونه فرموده اند که اگر وظیفه رهبری را بر عهده نداشتم، قطعا در حوزه فضای مجازی فعالیت می کردم.

شیخی گفت: مسئولان وظیفه دارند تا از فضای مجازی به منظور بیان ارزش های دفاع مقدس استفاده کنند و جوانان را از فضایی که ذهن آن ها را از واقعیت های این دوران دور می کند ، حفظ کنند.

شایان ذکر است ،در این مراسم که سعیدیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز حضور داشت ، از بیست و یک نفر امیران و سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس منطقه تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار