تاجگردون، نماینده مجلس: درآمد حاصل از افزایش نرخ ارز نصیب دولت نمی شود

تهران (پانا) - رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت : با توجه به سقف معین استفاده دولت از درآمدهای دلاری و نفتی ، نرخ دلار سه هزار تومان و یا ده هزار تومان باشد درآمد حاصله از افزایش قیمت آن نصیب دولت نخواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۸۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تاجگردون، نماینده مجلس: درآمد حاصل از افزایش نرخ ارز نصیب دولت نمی شود

به گزارش خانه ملت، غلامرضا تاجگردون با اشاره به نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: رییس سازمان برنامه و بودجه با حضور در این نشست، گزارش کاملی از وضعیت مالی کشور و اتفاقاتی که صورت گرفته است ، ارائه داد و نمایندگان نیز دغدغه های خود را مطرح کردند.

وی افزود: در برخی محافل و شبکه های مجازی مطرح شده است که درآمد حاصل از افزایش نرخ ارز به حساب دولت و خزانه می رود، باید گفت این گونه نیست، دولت برای استفاده از درآمد دلاری و نفتی سقف دارد، 110 هزار میلیارد تومان سقف برای برداشت دولت در نظر گرفته شده با این حساب چه دلار 3 هزار تومان باشد چه 10 هزار تومان، قیمت نفت 30 یا 80 دلار شود ، سقف برداشت دولت مشخص است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: نمایندگان در این جلسه بحث کردند که با توجه به تحریم های پیش روی آینده اقتصادی کشور چه خواهد شد، پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شد، در جریان طرح تامین کالای اساسی مجلس هستند که نمایندگان به آن رای ندادند تا دولت پیشنهاد خود را ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس و دولت به دنبال آن هستند در گردش مالی که به واسطه افزایش قیمت ارز در کشور رخ داده بدانند چه منابعی در کجا خلق می شود، تا این منابع به نوعی به جیب مردم و تولید برگردانده شود.

تاجگردون تاکید کرد: در جریان مدیریت فضای اقتصادی دولت اختیاراتی دارد که در قالب آن عمل می کند و مجلس تلاش دارد برای منافع مردم و تولید کننده اختیارات دیگری تحت عنوان قوانین برای دولت ایجاد کند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم بدانند ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا منابع حاصله در جریان اتفاقات ارزی در کشور به روش های مختلف و شیوه ای که دولت تمهیدات آن را پیش بینی می کند برای جبران فشار تحریم ها به جیب مردم برود که البته این کار سخت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار