کاظم نسب، نماینده مجلس: طرح ایران هراسی دشمنان با سخنرانی روحانی خنثی شد

تهران (پانا) - نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل کمک کرد تا حدود زیادی طرح ایران هراسی که از سوی برخی کشورهای معارض با ایران در جریان است ، خنثی شود.

کد مطلب: ۸۵۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظم نسب، نماینده مجلس: طرح ایران هراسی دشمنان با سخنرانی روحانی خنثی شد

جواد کاظم نسب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: ایران و 1+5 پس از مذاکرات طولانی به تفاهم برجام رسیدند و شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را در قالب یک قطعنامه تصویب کرد ولی آمریکا به‌ عنوان یکی از طرف‌های مهم برجام و یکی از اعضای تصویب‌ کننده قطعنامه لازم ‌الاجرا شدن آن در شورای امنیت، ناگهان و بی‌هیچ دلیلی از برجام خارج شد و قطعنامه‌ای که خود بدان رأی داده بود، نادیده گرفت‌.

کاظم نسب اظهار داشت: لذا این آمریکاست که زیر میز زده است و گرنه ایران هم مذاکره کرده و هم به شهادت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به توافق ها پایبند بوده و هست.

وی تاکید کرد: همین یک موضوع کافی بود که محور سخنرانی ترامپ رییس‌ جمهوری آمریکا و حسن روحانی رییس ‌جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل شود.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: ترامپ آمده بود تا در این مجلس، ایران را منزوی‌ کند و اجماع جهانی را برای پیگیری منویات خود به دست آورد و ایران با رییس ‌جمهوری حقوق‌دان خود در سازمان ملل به دنبال باز کردن مشت پوچ ترامپ و اثبات حقانیت ایران بود که به گواه بسیاری از کارشناسان سیاسی، حسن روحانی در این امر موفق عمل کرد.

جواد کاظم نسب درباره سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، تصریح کرد: صحبت‌های روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، صحبت‌های متین و صدای همه مسوولان و ملت ایران بود. روحانی به ترامپ نشان داد که ایران اهل مذاکره و گفت‌وگو بوده و او به ‌صورت یک‌جانبه از این مذاکره خارج شده و اکنون به‌جای اینکه ایران را دعوت به مذاکره کند بهتر است خود به همان تعهدات گذشته پایبند باشد.

وی ادامه داد: روحانی در عین خونسردی توانست با متانت، قدرت و صلابت سخنرانی خود را ایراد کند که این شکل سخنرانی آن ‌هم در چنین مجلسی شایسته تقدیر است زیرا ملت ایران پیش چشم جهانیان بزرگ شد.

نماینده مردم اهواز در پاسخ به اینکه این سخنرانی می‌تواند در آینده اثرات مثبتی را بر فضای سیاسی و اقتصادی ایران بگذارد، گفت : اول ‌از همه نیاز است حقانیت ایران برای دیگر کشورها روشن شود که این کار کمی زمان‌بر است.

کاظم نسب اظهار داشت: سخنرانی روحانی و ترامپ تا حد زیادی به این موضوع کمک کرد و طرح ایران هراسی که از سوی برخی کشورهای معارض با ایران در جریان است، خنثی شد.

وی خاطر نشان کرد: سخنرانی ترامپ بسیار مغرورانه بود و اکنون او دچار خود بزرگ‌بینی شده است که معتقدم او با این صحبت‌ها، ناخواسته به ایران کمک کرد تا مقام های دیگر کشورها ببینند که واقعیت ترامپ چیست.

کاظم نسب تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم از شرایط سخت اقتصادی که آمریکا برای ما درست کرده به ‌سلامت عبور کنیم باید حتماً با دنیا مثل همیشه با زبان صلح و دوستی صحبت کنیم تا آن‌ها با کنار هم قرار دادن رفتارهای ایران و آمریکا، حرف حق را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: سیاست‌های دیپلماسی ایران در چند سال گذشته خوب و به‌ دور از احساس بوده و این روش و منش می‌تواند در آینده دیگر کشورها را به ما نزدیک کند تا بتوانیم باوجود تحریم‌های آمریکا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار