استاندار ایلام:

کاستی توسعه ایلام در دوران دفاع مقدس جبران شود

ایلام (پانا) - استاندار ایلام گفت: نظام اسلامی باید خلاء و کاستی توسعه استان ایلام در دوران دفاع مقدس را جبران کند که با نگاه ویژه قابل تحقق است.

کد مطلب: ۸۵۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کاستی توسعه ایلام در دوران دفاع مقدس جبران شود

قاسم سلیمانی استاندار ایلام در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی که با حضور دکتر نمکی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: ایلام در دوران دفاع مقدس اوردگاه دفاع مقدس و همراه و میزبان سربازان اسلام بود و در این دوران امکان هیچ گونه اقدام توسعه ای در این استان ممکن نبود.

وی افزود: در مقطع جنگ تحمیلی برخلاف اقصی نقاط کشور که پیگیر کار توسعه و بهسازی زیربناها بودند در ایلام جنگ و بمباران جریان داشت که متاثر از این وضعیت ، خلا و عقب ماندگی زمانی و ساختاری توسعه به شکل عمیقی در این استان شکل گرفته است.
استاندار ایلام اظهار کرد : نظام باید این خلاء توسعه ای را در استان ایلام که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و در دیگر نقاط کشور به خوبی در حال انجام بود جبران کند و این نیاز مند نگاه ویژه به استان ایلام است.
استاندار ایلام به ظرفیت ها و امکانات استان ایلام اشاره کرد و افزود: مرز430 کیلومتری با کشور عراق ، خروجی مرزی مهران، اربعین ، اماکن گردشگری و تاریخی بسیار مناسب، آب های سطحی خوب و نیروی انسانی تحصیل کرده از جمله ظرفیت های بسیار خوب استان برای توسعه است و نیازمند توجه ویژه برای توسعه خواهد بود .
وی برگزاری دوره های تاب آوری و آموزش مهارت های زندگی و اجرای سند جامع آسیب های اجتماعی و سند جامع اربعین، اجرای دوره های پیش از ازدواج را از جمله فعالیت های جاری استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار