آیت‌الله موحدکرمانی: فضای مجازی در اختیار دشمن است

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه این هفته تهران بر لزوم کنترل فضای مجازی تاکید کرد و یادآور شد که این فضا امروز در اختیار دشمن قرار گرفته است و هدف آنان ایجاد ناامیدی در مردم است.

کد مطلب: ۸۵۷۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله موحدکرمانی: فضای مجازی در اختیار دشمن است

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمنان اظهار کرد: «هدف دشمن از توطئه گسترده و به راه انداختن جنگ تمام عیار اقتصادی - روانی، ایجاد یاس، ناامیدی و خستگی در ملت پرانگیزه، بانشاط و حاضر در صحنه ایران اسلامی است.»

او ادامه داد: «انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته بنیاد نظام استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی را به لرزه درآورد و شکست‌های سنگین و مستمر آنان از جبهه مقاومت همچنان ادامه دارد».

موحدی کرمانی یادآور شد: «آنان راه غلبه بر دشمن بهره‌گیری از فرصت‌های داخلی و تقویت روحیه ایستادگی و هم‌افزایی همه مسئولان با محوریت ولایت است».

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در خطبه نخست نماز جمعه با انتقاد از مسئولانی که فکری به حال شایعه‌سازی در فضای مجازی نمی‌کنند، گفت: «این فضا در اختیار دشمن است. بیگانگان در فضای مجازی هر سخن دروغی را می‌سازند و به خورد مردم می‌دهند.»

موحدی کرمانی با طرح این سوال که برخی مسئولان چه زمان از خواب بیدار می‌شوند، خاطرنشان کرد: «تشکیلاتی که برای استفاده ما است نباید در اختیار دشمن قرارگیرد».

او با تاکید بر این که باید جلوی سوء استفاده دشمن در فضای مجازی را گرفت، خواستار استفاده از متون دینی و تاریخی در فضای مجازی شد.



خدا با شایعه‌سازان برخوردی محکم دارد

امام جمعه موقت تهران همچنین شایعه‌سازان را خیانت‌کاران توصیف و اظهار کرد: «باید با آن‌ها برخورد شود. مردم باید در حفظ اسرار کوشا باشند، کسانی که حفظ اسرار نکنند و سری را فاش کنند، خائن هستند».

او با قرائت آیاتی از قرآن مجید که در آن از برخورد های سخت خداوند با شایعه پراکنان اشاره شده است، گفت: «حفظ روحیه در جنگ بسیار مهم است.»

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: «منافقان و دشمنان تلاش دارند دل‌های رزمندگان را خالی از آرامش و در آن‌ها ایجاد اضطراب کنند».

موحدی کرمانی افزود: «آن‌هایی که شایعه پراکنی می‌کنند تا دل‌های مردم را بلرزانند، خائن هستند. دشمن در فضای مجازی بسیار فعال است و باید جلوی آن گرفته شود.»

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: «مردم مبارز ایران وظیفه دارند شایعه‌سازان را معرفی کنند و با نیروی انتظامی همکاری کنند.»

حفظ اسرار باید جدی گرفته شود

موحدی کرمانی همچنین بر حفظ اسرار توسط مردم تاکید کرد و گفت: «اگر کسی سری را فاش کرد خیانت کرده است .»

او افزود: «باید اسرار را حفظ کرد و به دشمنان نگفت که چه نیروها و امکاناتی در کشور وجود دارد. نیروهایی در کشور وجود دارند که اگر رهبری اجازه دهند آنها تل آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.»

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: «اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند، پایگاه‌های آن‌ها امنیت نخواهند داشت و آنچنان به آن‌ها حمله می‌شود که پشیمان شوند».

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود هفته دفاع مقدس را هفته ای درخشان در تاریخ کشور توصیف کرد که عزت‌های انقلاب اسلامی را روشن و ذلت‌های دشمنان را شفاف کرده است.

او به تحریک صدام توسط آمریکا و ایادی آن برای حمله به ایران اشاره کرد که سبب شد به مرزهای کشور از آبادان تا قصر شیرین حمله کند.

امام جمعه موقت تهران اهداف صدام از حمله به ایران را حاکمیت کامل بر اروند رود، بازپس‌گیری سه جزیره ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ و جداسازی استان خوزستان و استقلال آن برشمرد. صدام در این مناطق جاپای خود را محکم کرد و از طرف دیگر با حضور نیروهای لیبرال داخلی و بنی‌صدر تحریم‌ها بر نیروهای داخلی صورت گرفت.

موحدی کرمانی به خیانت بنی‌صدر در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: «این خیانت سبب شد رزمندگان در دسترسی به ادوات جنگی در مضیقه قرارگیرند».

او ادامه داد: «با برکناری بنی صدر ترورها در کشور آغاز شد به گونه‌ای که رجایی و باهنر و دیگران را شهید کردند و تا این زمان صدام مغرور بود».

موحدی کرمانی به حضور مردم و سپاه و ارتش و آغاز جنبش‌های مردمی اشاره کرد و گفت: «این حضور پیروزی و آزاد سازی خرمشهر را به دنبال داشت.»

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین تاکید کرد: «توانمندی‌هایی که در دفاع مقدس نصیب جمهوری اسلامی ایران شد به همراه ابزارهای معنوی، روسیاهی صدام و دشمنان را به همراه داشت».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار