نیروگاه خورشیدی دامغان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

سمنان (پانا) - مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: نیروگاه خورشیدی ۱.۳ مگاواتی دامغان امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۵۷۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نیروگاه خورشیدی دامغان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

سیدمحمد موسوی زاده مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افتتاح نیروگاه خورشیدی دامغان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو خبر داد.

وی افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت دو هکتار و در روستای صیدآباد از توابع بخش امیرآباد شهرستان واقع‌شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی دامغان دارای ظرفیت ۱.۳ مگاوات بوده که با افتتاح و بهره‌برداری از این نیروگاه برای ۱۳۰ نفر شغل ایجادشده است و برق تولیدی آن از سوی شرکت توزیع برق استان سمنان خریداری و برای افتتاح و بهره‌برداری این نیروگاه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

موسوی زاده ابراز داشت: نیروگاه خورشیدی دامغان نخستین نیروگاه خورشیدی در استان سمنان که به‌عنوان نیروگاه کوچک در سیستم وزارت نیرو تعریف و طراحی‌شده است.

وی اظهار کرد: دامغان به دلیل واقع‌شدن در منطقه خشک و کویری و وجود بادهای فصلی زمینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری در ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی و بادی را دارد.

موسوی زاده عنوان کرد: در حال حاضر در دامغان به غیر احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه صیدآباد هفت مجوز دیگر برای احداث و ایجاد نیروگاه خورشیدی صادر شده است.

وی افزود: برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در دامغان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار