رئیس سازمان امور عشایری:

۴۰ میلیارد تومان برای آب‌رسانی سیار به عشایر کشور اختصاص یافت

سمنان (پانا) - رئیس سازمان امور عشایری کشور از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای آبرسانی سیار به عشایر خبر داد و گفت: اعتبارت این طرح بین استان‌های مختلف توزیع‌شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ میلیارد تومان برای آب‌رسانی سیار به عشایر کشور اختصاص یافت

کرمعلی قندالی، در حاشیه برگزاری جلسه امور عشایر استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه با توجه به خشکسالی و کمبود بارش طی سنوات اخیر می‌کوشیم تا سهمی بیشتر از اعتبارات متوجه آب‌رسانی مناطق عشایری سطح کشور شود، ابراز داشت: بر این اساس از محل مالیات بر ارزش‌افزوده رقمی و تسهیلات توسعه ملی معادل ۴۰ میلیارد تومان به طرح‌های آب‌رسانی و تأمین منابع آبی تخصیص‌یافته است.

وی بابیان اینکه تاکنون ۶۵ درصد اعتبارات آبرسانی حوزه عشایر بین استان‌ها توزیع‌شده است، افزود: علاوه بر این از محل تبصره شش قانون بودجه نیز ۱۵ میلیارد تومان برای آب‌رسانی سیار به مناطق عشایری اختصاص‌یافته است که در تلاش برای جذب و توزیع آن در بین استان‌ها هستیم.

رئیس سازمان امور عشایری کشور بابیان اینکه با به رویش کم علوفه در مراتع مواجه هستیم، ابراز داشت: با توافق وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد برای رفع این مشکل ۴۰۰ هزار تن نهاده دامی در اختیار عشایر قرار گیرد که این محموله طبق سه مقطع دوماهه به استان‌ها ارسال می‌شود.

قندالی بابیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان یارانه علوفه به عشایر اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: از این میزان ۳۵ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه صندوق توسعه بخش عشایری و ۱۵ میلیارد تومان برای خرید علوفه و کمک به یارانه علوفه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های عشایری ۴۲ میلیارد تومان اعتبار در کل کشور منظور شده است که امیدواریم طبق برآوردها این رقم تا پایان سال جاری به ۱۵۰ میلیارد تومان برسد تا بتوان با اجرای این طرح‌ها ضمن تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، عشایر را از بهره‌وری اقتصادی بهتر برخوردار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار