مدیر پایگاه جهانی قنات های ایران:اقداماتی که در قنات های کشور شده در سطح جهانی نیست

اردستان،اصفهان(پانا)-مدیر پایگاه جهانی قنات های ایران با بیان اینکه اقداماتی که در قنات های سطح کشور شده است در سطح جهانی نیست، گفت: البته ظرفیت هایی که وجود دارد جهانی است. باید تلاش شود که به آن سطح برسیم

کد مطلب: ۸۵۷۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر پایگاه جهانی قنات های ایران:اقداماتی که در قنات های کشور شده در سطح جهانی نیست

حسین راعی در حاشیه بازدید از قنات دوطبقه اردستان در جمع خبرنگاران اردستانی،اظهار کرد: دفتر میراث جهانی قنات دوسالی است که فعالیت خود را شروع کرده است و وظیفه آن نظارت و بررسی قنات های سطح کشور است. فعالیت هایی که در قنات دوطبقه اردستان انجام شده است خوب است ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۱ قنات ثبت جهانی وجود دارد، افزود: در قدم اول باید این قنات ها را پایش کنیم. در کشور بیش از ۳۰هزار قنات وجود دارد که به دلیل خشکسالی های اخیر بسیاری از آنها فعال نیست.

مدیر پایگاه جهانی قنات های ایران با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از قنات هایی که به دلیل خشکسالی غیرفعال شدند در دست نیست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دبی آب در۱۱ قناتی که ثبت جهانی است خوب است و خطر خشک شدن را ندارند.

راعی با اشاره به اینکه سه قنات اردستان، میمه و وزوان در استان اصفهان ثبت جهانی هستند، گفت: در تلاش هستیم که قنات سلیمانیه فین کاشان را به ثبت جهانی برسانیم.

وی با اشاره به درخواست مردم و مسئوان شهرستان نسبت به راه اندازی دفتر پایش ثبت جهانی در اردستان تاکید کرد: امسال سعی می کنیم دفتر ثبت پایش را در اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان راه اندازی کنیم.

مدیر پایگاه جهانی قنات های ایران با بیان اینکه اقداماتی که در قنات های سطح کشور شده است در سطح جهانی نیست، تصریح کرد: البته ظرفیت هایی که وجود دارد جهانی است. باید تلاش شود که به آن سطح برسیم.

راعی تاکید کرد: قطعا با هماهنگی و همراهی میراث فرهنگی با دستگاه های متولی مانند جهاد کشاورزی، شهرداری ها و… به سطح جهانی می رسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار