مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد:

70 میلیارد تومان اعتبار برای رفع بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی (ره) تخصیص یافت

اسلامشهر (پانا) - با حضور مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست وشهرستانی، راهکارهای رفع بوی بد فرودگاه امام(ره) درفرمانداری اسلامشهر بررسی شد.

کد مطلب: ۸۵۷۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
70 میلیارد تومان اعتبار برای رفع بوی نامطبوع  فرودگاه امام خمینی (ره)  تخصیص یافت

در این جلسه مسعود مرسلپور،سرپرست فرمانداری اسلامشهر ، درسخنانی افزایش انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) اثر نامطلوبی دارد و اقدامات مناسبی برای مهار و کنترل این بو انجام شدودرحوزه اسلامشهر نیز گزارشی توسط محیط زیست این شهرستان تهیه شد.

وی در ادامه با بیان این که انتشار بوی نامطبوع می تواند شائبات نادرستی از وضعیت زیست محیطی کشورمان در سطح بین المللی ارائه دهد، افزود: برای همگام کردن بخش های تولیدی و واحدهای صنعتی تسهیلاتی در نظر گرفته شده وباید همه مسئولان و دست اندرکاران با تشریک مساعی و اتفاق نظر در جهت رفع این مشکل زیست محیطی گام بردارند.

در ادامه جلسه مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران نیز تاکید کرد: نباید فکر کنیم، که می توانیم به بهانه وجود بیکاری و عدم رونق تولید محیط زیست را آلوده کرد و اگر هر واحد صنعتی مقررات محیط زیستی را تمکین نکند، به دلیل حفظ سلامت مردم با آن واحد برخورد خواهد شد.

کیومرث کلانتری با اشاره به بازدید استاندار تهران از فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع بوی نامطبوع منطقه در نظر گرفته شده که نیمی از این میزان طبق مصوب شورای برنامه ریزی استان تهران به شرکت آب و فاضلاب اختصاص یافته و اجرای تصفیه خانه اسلامشهر و واوان میبایست در اولویت اول باشد،و اعتباری نیز برای جهاد کشاورزی و محیط زیست در خصوص رصد و پایش محیط زیست و لایروبی کانال های آب در نظر گرفته شده است.

وی بر پیگیری مانده این اعتبارات تصریح کردو گفت: متاسفانه در برخی از تصفیه خانه ها شامل دور باطل هستیم، یعنی پساب به نهرهایی باز می گردد، که آلوده است، باید محل مصرف پساب ها در اسلامشهر مشخص شودو سازمان محیط زیست بر اساس تکلیفی که دولت کرده است، پیگیر این بوی نامطبوع خواهد بود، باید تک تک واحدهای صنعتی در این امر ورود کنند و محیط زیست را یا خود ببینند و بدانند هزینه برای محیط زیست قطعا از بین نخواهد رفت.

مدیرکل بازرسی استاندار سازمان محیط زیست کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: نباید نسبت به محیط زیست خود بی اهمیت باشیم و ما بر اساس منشور اخلاقی حقوق شهروندی وظیفه داریم، که بوی نامطبوع را رفع کنیم.

رحمان وهاب زاده اضافه کرد: همه ما وظیفه حمایت از تولید ملی را داریم، ولی در خصوص صیانت از محیط زیست با کسی تعارف نداریم، زمانی که زندگی به خطر می افتد، نباید چشم پوشی و اغماض کرد، البته باید تولیدکنندگان بدانند، که ما در کنار آن ها هستیم، نه در کمین آن ها ولی نباید یک تولیدکننده تنها به فکر تولید بوده و برای حفاظت از محیط زیست اهمیتی قائل نشود.

شهردار اسلامشهر هم در سخنانی به قرار گرفتن اسلامشهر بین دو رودخانه کن وکرج اشاره کردو افزود: دراین دو نهر فاضلاب ریخته می شود و پایایی آب نیز در این دو نهر وجود دارد،که منجر به بوی نامطبوع به خصوص در تابستان می شود و نیازمند است، آب و فاظلاب نیز برای سامان دهی این دو رودخانه وارد عمل شوند.

حسین طلا افزود: پساب ناشی از تصفیه خانه اسلامشهر مناسب برای استفاده در آبیاری های شهرداری است، اما اعتباری برای خطوط انتقال نداریم و به همین دلیل این پساب مجددا به فاضلاب برگشته و دبی فاضلاب را افزایش می دهد.

/خبرنگار :ساسان حق شاس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار